U nekom trenutku se ne isplati više da popravljate automobil: Koji su to kvarovi 1Foto: Peter Muller / ImageSource / Profimedia

Redovno održavanje automobila pruža miran san, ali ponekad određene popravke se prosto ne isplati raditi.

Prilikom kupovine automobila obratite pažnju na bitne stvari, a ne samo na prvi utisak, pristojnog vlasnika i uredno ispunjenu servisnu knjižicu. Jer i kod vozila koja imaju nedostataka to ne znači nužno da vas je prodavac svesno želeo prevariti: za neke kvarove i potencijalne probleme možda nije znao ni on.

Među takvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je isplativost popravke upitna postoji niz različitih primera, pa ćemo ovde navesti samo nekoliko.

Automatski menjač

Jedna od prvih stavki koje padaju na pamet kada se počne govoriti o temi skupih popravki svakako su menjači, posebno automatski, bez obzira na to radilo se o klasičnom, CVT ili DSG sklopu. S obzirom na to da s njima, želite li da potraju, treba postupati pažljivo i redovno ih održavati, kod kupovine polovnog automobila mnogi će radije izabrati običan ručni menjač nego rizikovati da se za nekoliko meseci na teži način uvere da bivši vlasnik njima nije, kako se to kaže, rukovao manirom dobrog gospodara, savetuje HAK.

Serviseri ih, čast izuzecima, znaju otpisati kao nepopravljive čak i kada to možda nije stvarno stanje stvari, upućujući nesrećnog vlasnika na zamenu novim sklopom. A to se onda meri iznosima koji neretko prelaze 6, 7 hiljada evra.

Vazdušni jastuk

Bez obzira na to da li se suočavate s problemom zamene airbaga kao posledice sopstvenog udesa ili vam se možda na radaru prilikom kupovine polovnog našao inače sasvim pristojan primerak kod kojeg bi „samo“ trebalo zameniti vazdušni jastuk ili dva, računajte da je vreme za uzbunu. Zamenski delovi ne postoje, a obično, osim samog jastuka, treba menjati i niz drugih elemenata, od armaturne ploče, cele ili delimično, do senzora i elektronike samog sistema. Cene su izuzetno visoke.

Oštećeni okvir

Limarija i okvir karoserije kao posledica teškog sudara kod starijih automobila često znače totalnu štetu i potpuni otpis vozila. Čak i ako se ispostavi da je savijen okvir moguće vratiti u njegov originalni oblik, njegova je struktura, a time i dalja mogućnost apsorpcije sila ozbiljno narušena i takav se automobil više ne može smatrati sigurnim. Sve to, dakako, dolazi do izražaja posebno kod starijih vozila kod kojih su elementi limarije i podvozja verovatno još nagriženi i korozijom. O iznosima ne treba ni govoriti, takve automobile u svakom slučaju je pametnije izbegavati, posebno ako ne poznajete kompletnu istoriju konkretnog vozila.

Motor

Ultimativna noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila s mnogo pređenih kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i iz više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena. U najcrnjem scenariju obično dolazi do udaranja klipa u ventil i njegovog savijanja ili potpunog pucanja i teškog oštećenja glave motora. Uobičajeni postupak ovde je obično temeljna reparatura svih zahvaćenih delova, no i u tom slučaju šteta se obično broji od hiljadu evra pa nadalje… U svakom slučaju, toliko da ispada jeftinije tražiti ceo zamenski motor, prenosi n1info.hr.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari