Vozači su najlojalniji ovim markama automobila 1Foto: PH888 / Shutterstock.com

Kako se prodaja novih vozila vraća na nivoe pre pandemije, sve je manje kupaca vernih određenoj marki automobila, pokazuje studija kompanije „J.D. Power“.

“S obzirom da je na tržištu veliki izbor vozila, lojalnost kupaca određenim markama automobila je ove godine opala”, rekao je Tajson Džomini, potpredsednik odeljenja za podatke i analitiku pri kompaniji „J.D. Power“, prenosi N1 Hrvatska.

“Osim toga, vlasnici su bili vezani za svoja vozila duže nego što je uobičajeno zbog stalnih prekida u lancu snabdevanja, te je kao rezultat toga postojala veća verovatnoća da će imati problema sa svojim vozilima”, dodao je.

“Sada kada su neki od tih problema rešeni, potrošači žele da sednu za volan drugačijeg vozila i više ne ostaju toliko lojalni marki. Međutim, mnoge od najbolje rangiranih marki imaju slične rezultate iz godine u godinu. Kada vozila pruže iskustvo koje ispunjava očekivanja vlasnika, poput vrhunskog kvaliteta izrade, vlasnici će verovatno nagraditi brendove svojom lojalnošću”, tvrdi Džomini.

Automobilski brendovi s najvernijim kupcima

Porše je drugu godinu zaredom najbolje rangiran među vlasnicima automobila premium marke, sa stopom vernosti od 56,8 posto. Mercedes-Benc (50,5 posto) je na drugom mestu.

Volvo zauzima najviše mesto među vlasnicima SUV-ova premium marke sa stopom vernosti od 56,5 posto. BMW(56,1 posto) je na drugom mestu.

Tojota je drugu godinu za redom na najvišem mestu među vlasnicima automobila srednje klase, sa stopom vernosti od 60 posto. Honda (55 posto) je na drugom mestu.

Subaru je na najvišem mestu među vlasnicima crossover vozila sa stopom lojalnosti od 61,1 posto. Tojota (60,5 posto) je u istoj kategoriji je drugom mestu.

Ford je drugu godinu zaredom najbolje rangiran među vlasnicima pick-up vozila, sa stopom lojalnosti od 64,6 posto, što je najveća stopa lojalnosti u studiji. Tojota (60,4 posto) je i u ovoj kategoriji na drugom mestu.

Vernost kupaca bazira se na procentu vlasnika vozila koji odaberu istu marku prilikom zamene ili kupovine još jednog vozila. Studija uključuje lojalnost marki u pet segmenata: premium automobil, premium SUV, automobil srednje klase, crossover i pick-up vozila.

Rezultati studije za 2023. baziraju se na podacima o transakcijama od septembra 2022. do avgusta 2023.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari