Većina vozača se suočava s problemom privremene zaslepljenosti za vreme vožnje noću, izazvanog intenzivnim svetlima drugih automobila i semafora, pokazuje nedavno istraživanje koje je sproveo britanski Auto klub AA.
Prema ovom istraživanju, oko 76 posto ispitanih vozača navelo je da ih svetla vozila iz suprotnog smera često ometaju, dok više od polovine ispitanika ističe problem odsjaja koji se noću reflektuje u njihovim retrovizorima.
Ne radi se samo o prednjim svetlima vozila. Oko 25 vozača priznalo je da su bili zaslepljeni svetlima kočnica (štop-svetlima) drugih vozila, dok se gotovo trećina požalila na zaslepljenost semaforima, piše Dejli mejl, prenosi Jutarnji list.
Istraživanje naglašava četiri glavna razloga zbog kojih je zaslepljenost sve veći problem na putevima i nudi sedam saveta kako vozači mogu umanjiti efekte zaslepljujućih svetala. Među vozačima, posebno su pogođeni mladi vozači starosti od 18 do 24 godine, od kojih je 70 posto reklo da ima problem sa zaslepljenjem, kao i znatan broj starijih vozača.
Izazovi su dodatno potencirani povećanom upotrebom LED svetala u vozilima i na semaforima, koja su svetlija i fokusiranija od tradicionalnih halogenih sijalica. To nije samo pitanje neugodnosti; povećava se broj vozača koji ograničavaju ili čak prestaju s noćnom vožnjom zbog poteškoća sa zaslepljenjem, što ima direktan uticaj na bezbednost u saobraćaju i noćnu ekonomiju.
Za borbu protiv ovog problema, preporučuje se niz mera, uključujući sporiju vožnju noću, izbegavanje direktnog gledanja u nadolazeća svetla, održavanje čistoće šoferšajbne, adekvatno prilagođavanje retrovizora, korišćenje naočara protiv odsjaja, korišćenje kratkih svetala kada je to moguće i redovnu proveru i prilagođavanje prednjih svetala.
Ovo istraživanje naglašava važnost svesti o problemu zaslepljenosti i potrebu za proaktivnim koracima kako bi se osigurala bezbednost svih učesnika u saobraćaju, posebno tokom vožnje noću.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.