Zašto vas lažu u servisu?

Ostavite komentar


  1. "….bolje vam je da taj novaz uložite u zamenu antifriza, koji bi ipak trebalo da menjate bar na svake tri godine, jer je to opasna hemija, koja menja struktura tokom godina, i onda nagriza dihtunge." Poceli ste da lupate kó Mirko Alvirovic 🙂 Bas za tri godine??? Pa ima, recimo, za tri, pet i deset godina, cisto radi informacije…G11, G12, FL22.

  2. Kupio sam Citroën C4 Picasso, 2011., sa euro 5 1,6 HDI motorom koji ima 4 a ne 8 ventila kao raniji motori. Menjač robotizovani ETGS6 poluautomatik. U trenutku kupovine automobila, 2014. godine, km sat je bio na 174000 km, veliki servis je uradio ovlašćeni servis u Francuskoj. Dakle, automobil je bio vožen i održavan. Čak su i zimske Michelin u gume, prema specifikacija 215/55/R16, bile nove.

    Automobil održavam u ovlašćenom servisu za Citroën, u Novom Sadu. Na satu je danas nešto ispod 210 000 km. Nedavno jesu menjani prednji kočioni diskovi, savršeno logično i na vreme.

    oj automobil je prethodni vlasnik (a porodica s jednim detetom) vozila isto kao i mi (duge ture, mahom autoput) i ne vidim šta ima da se pokvari ili nas iznenadi. Prva sijalica koju sam morao da zamenim crkla je na starom ZR putu od… kvaliteta puta.

    Elem. Moj automobil ima 4,5 godine, preko 200000km i radi i prede kao nov. Prodavao bih ga kako bih kupio Grand model iz 2014-15e, ali kad se setim da u Srbiji postoji fetiš zvani 154000 km za 10 godina star, jasno mi je da nikako ne mogu dobiti realnu cenu.

    Uz pametno korišćenje i održavanje, ne vidim što do sledeće godine u ovo vreme ne bih mogao imati 240000 km i da auto i dalje bude savršen.

  3. Ima dobrih majstora i servisa.Po njima se određujem koja polovna kola vozim.Alfu ili Fiat dizel.Kod Gorana na Altini i evo već tri godine bez zamerke.Daju garanciju i korektni.Moguće da je nešto skuplje 10% ali me briga .Ostavim kola i dođem kad jave.
    Ako nemate određenog majstora ili servis NE kupujte polovna kola.Mogao sam da pazarim i Kiu ili Hundaji ali sam zbog servisa odustao.

  4. Odlican i vrlo koristan tekst.Nisam ni znao da DANAS ima tu rubriku.Svaka cast autoru.Hteo sam da se nadovezem…U Aprilu mesecu sam kupio polovan auto Opel Astra H 1.7 cdti.Otisao sam u servis TDI koji se reklamira kao opelov sevis u Subotici.Trazio sam da se auto kompletno pregleda i da se uradi veliki servis.Misleci da je stvarno sve uradjeno kako treba bio sam u neku ruku bezbrizan s obzirom na cifru koju sam platio sevis.Sasvim slucajno sam odneo auto kod drugog majstora zbog kvara na senzoru pritiska goriva i onda sam saznao da mi je sipano ulje koje ne ide u moj auto.Sipano je ulje 10/40(polusintetika)a u moja kola kako mi je taj drugi majstor rekao mora da ide full sintetika 30/50.U medju vremenu turbina je pocela da pusta ulje i morao je da ide remont koji sam platio 38000 din.I naravno morao sam da promenim ulje i filter ulja a nisam presao ni 2000 km sa starim uljem…Turbina neznam dal je crkla od pogresno sipanog ulja ali znam da vise neznam kojem majstoru da verujem.Pre par godina sam vozio Peugot 1,4hdi sw.Otisao sam u ato kucu Hermes na Palicu misleci da su profesionalci s obzirom da je ovlasceni servis za Skode.Trazio sam isto kompletan veliki servis da se odradi ne pitajuci ih sta kosta…I onda sam bio da kazem bezbrizan dok mi nije otisao semering radilice.Nisam imao dovoljno para za ovlasceni servis(gd sam radio veliki servis)nego sam se odlucio za malu radionicu od prijatelja.Ostavio sam mu kola i cekao poziv.Nazvo me je da me pita dali sam odradio vel.servis na kolima!!!Bio sam u soku kada sam cuo pitanje.Kaze da mi je pk kais pred pucanjem i da je roler isto tako star kao i auto(2005)a bili smo u 2013 godini…Odmah sam nazvao Hermes(servis)i pitao sam ih sta sve menjaju kod velikog servisa.Nisam se predstavio i covek je lepo sve nabrojao pa cak i pk kais i roler pk kaisa.EEEE onda sam poludeo nacisto i predstavio se i pitao ga zasto meni nije promenjen kais i roler kaisa???Covek mi mrtav ladan rece pa gospodine mi smo procenili da nije za zamenu bio.Ja sam uputiu jos jedno pitanje koje je glasilo zasto ste naplatili onda.Par sekundi tisine i prekinuo sam vezu.Naravno platio sam isto to mom prijatelju da mi zameni to sto sam vec platio a nije bilo zamenjeno.Sta da vam kazem osim da jedino zavisimo od obraza majstora i od njegovog vaspitanja.

    1. Vidi, nikada, ali nikada ne dolazi u Suboticu u bilo koji servis, a pogotovo ovlasceni. Najgori majstorj su u SU (cadt izuzetcima, ako ih ima). Vozim Mazdu 6 CD 2.0 i svaki setvis, proveru ili popravku radim u NS-u. I to ovlascenom servisu za Isuzu a, generalno, rade japance i koreance. Extra korektni i, nemam reci, da jos ima tako korektnih servisa. A ovlasceni u SU za Mazdu – katastrofa, pakao… isto u NS-u

  5. 100% tacno. Dva puta sam se kod majstora oprastao od turbine i 400e,da bi u oba slucaja na kraju kvar bio banalan tipa pocepano crevo interkulera,a drugi put poroznost malih vakum cevcica. Prvi kvar resen za 20e a drugi za 600din. Pa vi vidite. Dok su dva ovlascena servisa potencirala na remontu turbine.

    1. I onda su mrmoti zamotali cokoladu u foliju.Sve se mislim da vam se turbina sama od sebe popravila pazi da nije.

  6. Bravo Aco,
    Istina je da ako nemaš"porodicnog" majstora, sigurno si "blago" naje**o .
    Sto kaze ovaj covek za fijatov servis, stvarno su ok. Ne cackaju mecku i ne drve puno. Hoce da izadju u susret i sa polovnim delom ako je nesto preskupo kao novo. Zeninu alfu odrzavamo tamo. Sa druge strane ja vozim sonatu i ovo mi je treci koreanac.
    Place mi se od njihovih servisa. Na sonati su mi u ehomu uradili nista za 4 reklamacije za redom. Ne izadjem iz servisa "chek" se upali, ali ako nista drugo kad nisu uspeli da poprave vratili su pare. A Kia na galenici e oni su posebni carevi. Karensica sa 200k km se pojavila na oglasu sa nekih 20k manje kad sam je menjao za drugo vozio kod njih.
    U hyundai servisu u milutina milankovica u garanciji mi je izbila rdja na zadnjem desnom rubu i rdjav krug oko nekog srafa na vozacevim vratima. Ofarbali su carevi pogreno krilo, izvinulo se i reklo da doteram auto na 2 3 dana kad budem imao vremena.
    Sam sam ošmirglao i ofarbao. 🙂
    Srecom imam svog "porodicnog"
    U Jakovu, Slavko jos 100 godina da mi pozivis.

    Aco bravo jos jednom za hrabrost.

  7. Recimo, 85% servisa spada u grupu servisa – otimača para dok svega 15% malih anonimnih servisa spada u grupu gde dobijate uslugu a ne "obradu". Međutim u onih 85% servisa gde otimaju novac svega polovina ih to čini sračunato – znaju tačno šta je za zamenu i šta pravi problem ali usput uvaljuju redom delove i naplaćuju ruke. Druga polovina popravlja automobil tako što redom menja delove dok pre ili kasnije (jeftinije ili skuplje) ne nabode kvar – to su oni servisi gde su zaposleni obučeni kao manekeni i gde se jako puno ulaže na vulgarni marketing tipa kalendari, hemijske, upaljači, jelkice… a gde vas vlasnici nervozno nutkaju kafom i pričaju vam svoje švalerske dogodovštine.
    ada u osnovi svih problema stoji jedna stvar za koju se servisi ne mogu kriviti ni pod razno. To su mušterije koje u 95% slučajeva voze automobile koji daleko prevazilaze njihove materijalne mogućnosti a i životne potrebe (jer je automobil u Srbiji i dalje i uprkos svemu statusni simbol) pa tako neko ko ima platu 400-500 eura vozi automobil kome bi samo rata za kredit kad je bio nov bila toliko umesto da srećan i zadovoljan vozi nekog novog ili 3 godine starog klia jer objektivno za više od toga nema para. Tako da je to otimanje para po servisima samo jedna manifestacija dubljeg problema koji nas muči a koji nije nedostatak para već nesposobnost da sagledamo svoje mogućnosti što je nacionalna boljka iz domena psihologije.

    1. Pa nije problem da li čovek ima para ili nema. Zadatak servisera je da ono što kaže i odradi, odnosno da ugradi delove koje je i naveo u računu. Često bude urađeno to i to, a kada proverim ono pola nije odrađeno. Imaš primer gore. Danas se sve lako proveri kod proizvođača automobila pogotovo kada se originalni delovi sa prve ugradnje menjaju zamenskim. Ako su vas pokrali, lepo tužba pa na sudu neka se serviser pravda zašto je nešto naplatio a to nije ugradio ili je pogrešno ugradio.

  8. Moje iskustvo sa Fordom – preskupo i papreno u ovlascenom. Cena je x2 za veliki servis u odnosu na neovlascene servise, a to sto ce mi raditi servisiranje 6h umesto 3h…
    verujte mi da vredi te pare.

    Sto se tice raspitivanje, Aleksanre (aut. teksta) nemamo svi bas vremena niti znanja.
    Internet je prepun informacija ali dok sve pronadjemo i ispitamo (nisu sve validne)…. prodje zivot.

    Nego da ja vas pitam sta rade auto udruzenja, inspekcije?

  9. majstori su cudo , pre dve ipo godine mi je receno , pri malom servisu , da mi je zamajac gotov, i trazili 36000 dinara , plus, da ga zamene, , naravno nisam pristao , od tada presao 45000 km , bio u inostranstvu , i na moru , grcka 3 puta , nikakav problem ,drugi majstor , prilikom zamene homokin. zgloba , rece da moram ceo prednji i zadnji trap da menjam , ja otisao kod drugog , vulkanizer ,menjao gume , i rece da je sve u redu sa trapom ,strasno

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.