Automobil koji je stabilan i malo košta je upravo stigao na tržište.
Automobil koji malo košta, a dobar je, prema stručnjacima je upravo stigao na tržište.
Indija je i dalje jedno od poslednjih tržišta gde su pristupačni automobili i dalje veoma popularni. U ovoj zemlji, koja je i najgušće naseljena na svetu, i dalje su standard pristupačni modeli. Takav primer je novi Škodin krosover koji je dostupan za manje od 9.000 evra.
Dobro je pokriven i segment klasičnih limuzina, pošto je juče Maruti Suzuki predstavio četvrtu generaciju modela Dzire, čija je početna cena oko 7.500 evra.
Kada razvijaju ultra pristupačne automobile, proizvođači se često suočavaju sa potrebom da smanje troškove, što može dovesti do manje bezbednog dizajna i nižih rezultata testova bezbednosti, posebno u zemljama u razvoju.
Na primer, Suzuki Baleno je dobio nula zvezdica na Latinskom NCAP testu 2021. godine, dok je manji model Svift dobio samo jednu zvezdicu na Global NCAP testu godinu dana kasnije.
Maruti Suzuki sada dokazuje da niska cena ne znači nužno i lošu bezbednost, jer je njihov novi Dzire dobio najvišu ocenu od pet zvezdica na testovima bezbednosti. Kompanija je bila uverena u rezultat, pa je dobrovoljno poslala modele da ih testira Global NCAP, piše Avto Magazin.
Čak i osnovni model Dzire uključuje šest vazdušnih jastuka, ESP, pomoć pri usponu i zaštitu pešaka. Ove karakteristike možemo uzeti zdravo za gotovo, ali u vozilu koje se prodaje za manje od 10.000 evra, ovo je retkost. Najjeftiniji automobili u Evropi koštaju oko 15.000 evra, što je duplo više od osnovne verzije modela Dzire, koja ni u najvišoj opremi ne prelazi 12.000 evra.
Inače, automobil ne impresionira svojim performansama; ispod haube se krije atmosferski 1,2-litarski benzinski motor koji proizvodi 80 KS i 113 Nm obrtnog momenta, dok CNG verzija razvija 69 KS i 102 Nm. Snaga se prenosi na prednje točkove preko petostepenog manuelnog ili automatskog menjača.
U dužinu je 3,99 metara, u širinu 1,73 metra, u visinu 1,52 metra, a međuosovinsko rastojanje je 2,45 metara. Osnovna verzija ima čelične felne od 14 inča, dok skuplje verzije imaju aluminijumske felne od 15 inča.
Najlakši Dzire je težak samo 920 kg, a zapremina prtljažnika je 384 litara, što je solidno za vozilo ove veličine. Skuplji modeli uključuju karakteristike kao što su kamera od 360 stepeni, automatska kontrola klime, bežični punjač za pametne telefone, dvobojna unutrašnjost i električni klizni krov.
Model Dzire takođe ima LED farove, spojler na poklopcu prtljažnika i sistem za praćenje pritiska u gumama. Ekran od 9 inča podržava bežični Android Auto i Apple CarPlai, što znači da vozilo nudi mnogo više od samo osnovnih funkcija.
Dzire je bio ogroman komercijalni uspeh u Indiji sa više od 2,7 miliona prodatih automobila od lansiranja u martu 2008. Najnovija verzija će takođe biti dostupna u Africi, na Bliskom istoku, u Latinskoj Americi i zemljama ASEAN-a.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.