Šta je zapravo društvena mreža Treds (Threads), kako se koristi i ko su prvi „tredseteri“?
“Jedna od prednosti Tredsa je što je Danas ovde zabavan”, “Ja vas stvarno obožavam ovde, redakcijo”, “Super vam je ovaj vajb na Tredsu”, “Danas na Threads je sve što danas očekujem od medija u Srbiji”, “Pokazna vežba kako treba raditi ovaj posao”…
Ovo su samo neke od reakcija ljudi koji su imali prilike da se u prvih nedelju dana Tredsa, nove aplikacije kompanije Meta (koja neodoljivo podseća na Tviter, primetiće čak i oko laika) susretnu sa sadržajem koji je kreirao Danasov social media tim.
Među pozitivnim reakcijama ima kolega novinara, profesionalaca u oblasti digitalnih komunikacija, ali i “običnih ljudi”, a sve to zbog toga što smo novoj društvenoj mreži pristupili na jedini način koji zapravo ima smisla – tako što smo komunikaciju prilagodili ciljnoj grupi.
Post by @danas.rsView on Threads
A šta je zapravo Treds? Ukratko, to je odgovor Marka Zakerberga i kompanije Meta na sve glasnije nezadovoljstvo korisnika Tviterom, odnosno onim što je Tviter postao pod vlasništvom Ilona Maska.
Zbog neusklađene regulative, aplikacija Treds još uvek nije dostupna u zemljama EU, pa se građani Srbije nalaze u jedinstvenoj prilici da uživaju u čarima “Instagramovog Tvitera”, kako ga slikovito predstavljaju korisnici u samim “tredovima”, tj. objavama na Tredsu.
Ono što trenutno krasi komunikaciju na Tredsu je nešto opušteniji ton, milenijalski i Gen-Z humor, manje tenzije, svađe i toksičnosti po kojoj je poznata Tviter zajednica u Srbiji.
Na mreži su se pojavili i prvi profili političara, kao i medijski profili, ali je opšti utisak da su samo retki rešili da razvijaju posebnu strategiju komunikacije za Treds.
Političari ovoj mreži za sada pristupaju kao Tviteru ili, u nekim slučajevima, Instagramu, plasirajući ista saopštenja na svim mrežama, a mediji su uglavnom, preslikali strategiju koju primenjuju na drugim mrežama, fokusirajući se na deljenje linkova ka svom sajtu – što, kada uporedimo angažman publike na objavama bez linka, uglavnom daje slabije rezultate.
Logično, Meta za cilj ima da što duže zadrži korisnike na svojoj aplikaciji, a ako želite da korisnike odvedete na svoj sajt – to ćete morati i da platite. Za sada smo još uvek u fazi “medenog meseca”, plaćenih oglasa nema i neće ih biti još neko vreme, pa nam ostaje da eksperimentišemo i uživamo u organskoj, dvosmernoj komunikaciji na mreži gde smo svi novi i svi smo “tredseteri”– i brendovi i ljudi.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.