Fiat 500 ide u istoriju 1Fiat 500, foto:Cristina Fumi / Alamy / Alamy / Profimedia

Najstariji novi automobil u Evropi završava proizvodnju ove godine.

Posle 17 godina i više od 3.000.000 prodatih jedinica, knjige narudžbi za treću generaciju Fiat 500 su konačno zatvorene.

Nakon prestanka proizvodnje u Severnoj Americi 2019. godine, mesto je konačno stiglo za retro dizajnirani Fiat 500 u Evropi, uključujući Veliku Britaniju, piše Index.hr.

Fiat 500 će sledeće godine naslediti Fijat 500 Hibrid.

Lansiran 2007. godine, imidž i prodaja Fijata su trenutno porasli

Ovaj slatki mali automobil, koji je u osnovi bio jeftiniji model Pande, dao je Fiatu trenutni podsticaj u prodaji i imidžu kada je lansiran 2007.

Zanimljivo je da je originalni Fiat 500 takođe imao dugu proizvodnju, počevši od 18-godišnje proizvodnje 1957. godine i završivši se 1975. godine, nakon 3,89 miliona prodatih jedinica.
Sadašnji model, dugačak 3,5 metara, prodat je više od tri miliona jedinica, ali mu nije bio potreban redizajn do 2016. godine.
Iako je lansiran sa četvorocilindričnim benzinskim motorom 2007. godine, evoluirao je da preuzme dvocilindrični TvinPover motor i, odnedavno, hibridne pogonske agregate.
Hibrid će biti ponovno rođenje modela 500

Novija verzija, Fiat 500e EV, koja je debitovala u Evropi 2020. godine, ostaće u prodaji.

Nadolazeći 500 Ibrida (na italijanskom „hibrid“) će zapravo biti fejsliftirani 500e, sa trenutnim 1,0-litarskim benzinskim motorom priključenim na EV pogon.

Fiat 500 ide u istoriju 2
Fiat 500 Hybrid, Marco Alpozzi / LaPresse / Profimedia

500 Hibrid će biti preporod modela 500 na drugačiji način jer će se proizvodnja preseliti iz Poljske i deliti proizvodnu liniju sa 500e u fabrici Mirafiori u Torinu.

Fijat priznaje da ima dovoljno zaliha od 500 (ili „Cinkuecento“ na italijanskom) da izdrže do početka 2025. godine, ali legendarna Panda će takođe prekinuti proizvodnju ove godine kako bi napravila mesto za Grande Panda 2025 u Evropi, koja će takođe nuditi EV i hibridni pogonski agregati.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari