Finansijska podrška EU promociji evropskog kvaliteta u Srbiji 1

Udruženje slovenačke mesne industrije priredilo je u Beogradu manifestaciju Dan evropskog kvaliteta, glavni događaj trogodišnjeg evropskog projekta promocije kvalitetnih proizvoda od svinjskog mesa na srpskom tržištu.

Reč je o informativno promotivnoj kampanji koja se realizuje uz finansijsku podršku Evropske unije, a cilj je da se predstave prednosti evropskih prehrambenih proizvoda, naročito u pogledu kvaliteta, sigurnosti, autentičnosti i specifičnih metoda proizvodnje. Vrednost kampanje Originalni EU kvalitet, koja se izvodi na srpskom tržištu, je 929.000 evra – Evropska unija će obezbediti 80 odsto sredstava, a preostalih 20 odsto predlagač GIZ Mesne industrije Slovenije. Planirano je da kroz promociju proizvoda na prodajnim mestima (za tri godine biće realizovano 2.100 promotivnih degustacija) do januara 2020. godine, srpski potrošači budu upoznati sa strogim evropskim standardima bezbednosti u proizvodnji, preradi, prodaji hrane, zatim sa šemom evropskog kvaliteta, koja obezbeđuje originalne i dodatno kontrolisane proizvode.

Akcenat u ovoj kampanji stavljen je na dva slovenačka proizvoda – kranjsku kobasicu i krašku pršutu, sa oznakom kvaliteta „Zaštićena geografska oznaka“. Ukazano je i na podatak da većina potrošača u Srbiji ne zna da pravu kranjsku kobasicu može da proizvede samo 16 sertifikovanih proizvođača iz Slovenije. Posebno je ukazano na minimalno korišćenje antibiotika u odgoju životinja, koje je dozvoljeno samo u terapijske sfrhe i samim tim je znatno niže u odnosu na neke druge države, iz kojih se meso uvozi u Srbiju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari