Pripadnici takozvane generacije Z, rođeni posle 1996, lakše primećuju lažne vesti i dezinformacije u odnosu na starije generacije, pokazuje istraživanje medijske kuće Axios.
Nedavno sprovedena studija objavljena u časopisu Science Advances pokazala je da će stariji od 65 godina, poznati i kao „bejbi bumersi“, češće na Fejsbuku podeliti vest koja je lažna u odnosu na pripadnike generacije Z.
Podaci iz 2016. pokazuju da su „bumersi“ skoro sedam puta više objavljivali članke sa lažnim vestima nego mlađi Amerikanci uzrasta od 18 do 29 godina.
„Najgrublje rečeno, naši nalazi su pokazali da stariji Amerikanci češće dele sadržaje sa lažnim vestima. To je uzrokovano brojnim faktorima kao što su obrazovanje, priklonjenost partiji, kako sebe vide ideološki i koliko stvari objavljuju na društvenim mrežama generalno“, kaže se u studiji.
Pripadnici generacije Z koji studiraju, većinom se informišu na društvenim mrežama i sajtovima, pokazuje istraživanje Aksiosa.
Prema istraživanju Pew centra iz 2018. o upotrebi Fejsbuka, Instagrama, Tvitera, čak 95 odsto mladih uzrasta od 13 do 17 godina ima pametni telefon, a 97 odsto koristi bar jednu od velikih onlajn platormi.
S druge strane, samo sedam odsto studenata iz generacije Z smatra da su društvene mreže kredibilan izvor informacija, i 50 odsto njih misli da treba verovati onlajn novinama i portalima.
Razlika između „bumersa“ i generacije Z je i u tome što mlađi bolje razumeju prirodu društvenih mreža, i to im pomaže da lakše uoče lažne informacije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.