Istraživanje: Porasla globalna zabrinutost za bezbednost hrane i njenu dostupnost 1Foto: Pixabay / lbokel

Globalna zabrinutost za bezbednost hrane i buduću dostupnost hrane porasla je sa 30 odsto, zabeleženih 2019. godine, na 40 odsto prošle godine, pokazalo je 13. po redu Indeks istraživenje kompanije Tetra Pak, saopšteno je danas.

Takođe, više od polovine potrošača veruje da je povećavanje bezbednosti hrane odgovornost proizvođača i to smatraju glavnim izazovom kojom bi kompanije najpre trebalo da se pozabave u budućnosti, pokazalo je istraživanje koje je sprovedeno u saradnji sa kompanijom Ipsos.

Prema ovogodišnjem istraživanju, zdravlje je usko povezano sa temama bezbednosti hrane i higijene, jer dve trećine potrošača kaže da biti zdrav znači biti bezbedan, a 60 odsto njih na globalnom nivou iskazalo je zabrinutost za bezbednost i higijenu hrane koju kupuju.

Na pitanje šta im je najvažnije kada je u pitanju ambalaža potrošači ističu da je njena osnovna svrha bezbednost hrane.

Oni su takođe izrazili zabrinutost u vezi sa potencijalnim uticajem inovacija u oblasti zaštite životne sredine na bezbednost hrane, iako većina njih navodi da je „korišćenje održive ambalaže“ jedna od osnovnih tema kojom bi proizvođači trebalo da se pozabave.

Predsednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak Adolfo Orive izjavio je da industrija mora obratiti pažnju na rastuću dilemu između bezbednosti hrane i brige za okruženje i iskoračiti prema istovremenom zadovoljavanju dva cilja – ljudskom potrebom za hranom, uz istovremenu zaštitu ekosistema planete.

„Već se nalazimo na putu da stvorimo potpuno održivu ambalažu za hranu – kartonsku ambalažu koja je napravljena isključivo od obnovljivih ili recikliranih materijala od sirovina kojima se odgovorno upravlja, koju je moguće u potpunosti reciklirati i ne doprinosi emisiji ugljen-dioksida, koja omogućava distribuciju u ambijentalnim uslovima i zadovoljava zahteve za bezbednošću hrane“, kazao je on.

Tetra Pak Indeks 2020 takođe naglašava rastući značaj otpada hrane na globalnoj agendi, što više od tri četvrtine ispitanika smatra razlogom za zabrinutost.

Istaknuto je da je uticaj pandemije na lance nabavke pojačao svest o tome da je hrana koja završava kao otpad rastući problem.

Potrošači su naveli da je smanjivanje otpada hrane istovremeno i najvažniji problem životne sredine na koji oni mogu uticati, ali i jedan od prva tri prioriteta za proizvođače.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari