Opuštanje u karantinu dovelo je do odvikavanja od nošenja formalne odeće, grudnjaka i cipela. Stručnjaci kažu da će ova čudna situacija u kojoj smo se našli doneti posledice čak i na svakodnevno oblačenje.
Obavljanje posla od kuće i odlaganje obaveza usled epidemije i karantina, doveo je do toga da odložimo formalnu garderobu u svoje ormare i obučemo udobnu odeću, piše britanski Gardijan.
Da li ste četiri meseca proveli u helankama i trenerkama? Da li ste zaboravili par neudobnih cipela koje ste svakodnevno nosili na posao?
Većina nas svakodnevno vidi kako izgleda telo u odeći namenjenoj „za karantin“.
Ali, izvan svakodnevne neuobičajenosti stručnjaci predviđaju da će ova situacija imati dugoročne posledice po naš stil oblačenja.
Uprkos ukidanju karantina u mnogim zemljama posao od kuće se nastavio.
„Ako ste samo jedan od četiri dana u kancelariji, biće vam potrebno samo 20 odsto odeće od ranije.“
Poslovna odeća će verovatno postati marginalizovana, a umesto nje će se usvojiti neformalna odeća koja je pod uticajem sporta, posle druge dugoročne promene.
„Trend iz 1970-ih je sve ležerniji, a duksevi se sve više nose kao modni detalj“, navodi Stejl.
Frančeska Muston, iz Svetske Modne Mreže, kaže da ljudi očekuju veći komfor kod kuće i da čak i farmerke mogu da prouzrokuju neprijatnost.
Ona navodi da ćemo uskoro, iako ćemo želeti da izgledamo pristojno, biti sve manje tolerantni prema odeći koja je uska i neudobna.
Već je lansirana gomila proizvoda koja je precizno usmerena ka pronalaženju zone komfora. To su pantalone koje „,liče na trenerke“ ili pantalone sa elastičnim strukom.
Takođe, veliki uticaj ima i rast kupovine preko interneta. Svako od nas želi da pronađe idealan par odeće i da izbegne povraćaj novca ili zamenu robe, pogotovo jer zbog pandemije dolazi do kašnjenja dostave.
Bitna je estetika koju poslodavci pružaju na internetu, jer to najviše privuče pažnju kupaca.
Sada je sve više zainteresovanih za ,,šatorsku haljinu“, za koju Muston kaže da odlično stoji i izgleda fenomenalno na ekranu.
Prošlog leta je Zarina „oversajz haljina“ bila idealna, dok je nju sada zamenila „spavaćica haljina“ koja je pravi hit na Instagramu i odaje utisak Viktorijinog-izgleda.
Grudnjaci bez žica su komplikovana stvar za Internet kupovinu, ali počela je prodaja grudnjaka koji su „namenjeni za jogu, ali pružaju pravu udobnost tokom čitavog dana“.
Ljudi takođe koriste odeću samo da bi je slikali za Instagram, tinejdžeri su pokrenuli sopstvenu liniju „Lov kardigen“, po uzoru na Hari Stajlsa, i postavljali svoje rezultate na Tik Tok.
„Dobijamo malu dozu dopamina preko kupovine, ali barem nam je ova kriza pokazala nove načine za lučenje hormona sreće“, rekla je Muston.
Prognostičarka trendova Emili Segal kaže da će ekonomska kriza koja će uslediti dovesti do kolapsa trendova koje nam je doneo ovaj ciklus.
„Način na koji se odeća i ukrasi izražavaju u kulturi i ekonomiji se menja i mi igramo ulogu u osiguravanju da se ta promena odigra na pravi način.“
Najbolji modni scenario, nakon pandemije, nije more masovno proizvedenih elastičnih pojaseva, barem ne za nas kupce.
Kada se osetimo dovoljno sigurno, kako na finansijski tako i na ostale načine, možemo da se okrenemo i drugoj strani- kompanijama koje igraju ulogu u poboljšanju sveta. Možemo da razmislimo o tome šta sami možemo da napravimo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.