Kako su emotikoni zavladali svetom 1

Šigetaka Kurita načinio je revolucionarni korak februara 1999, kada je osmislio 176 emotikona za japanske mobilne telefone i ne sluteći da je postavio temelje za trend koji će najbrže postati popularan u istoriji komunikaciji.

Kako piše britanski Gardijan, Kurita je na početku ponudio skroman izbor emotikona, uključujući crteže mesečevih mena, tri oznake vremena – časovnik, sat i peščani sat i otvoren i zatvoren kišobran.

U proteklih 16 godina pojavilo se više od 1.800 emotikona i procenjuje se da ih koristi preko 90 odsto svetske “onlajn” populacije. Kako objašnjava Satoi Hejl, dizajner emotikona u Gulgu, ove sličice “sežu dalje od jezika” i prelaze granice. S druge strane, za pojedine ljude, poput umetničkih kritičara, emotikoni predstavljaju “male ikone bez mozga” i “regresiju ljudske vrste”.

Kritičar Džonatan Džouns izjavio je za Gardijan da “baš kao što upotreba hijeroglifa nikada nije iznedrila nešto poput Ilijade ili Odiseje, pisana reč je daleko prilagodljivija od emotikona”. Ipak, za većinu ljudi emotikoni i nisu zamena za pisanu reč, već su dopuna tekstualnoj poruci, kako bi se postigao utisak sažetosti, ironije, duhovitosti ili radosti.

Poznate su i zloupotrebe upotrebe emotikona. Ilustracije radi, Instagram je prošle godine zabranio pretraživanje fotografija sa oznakom plavog patlidžana iz straha da sadrže golotinju, budući da je za neke ljude plavi patlidžan simbol penisa u onlajn komunikaciji.

S druge strane, Gugl je ove godine ponudio novi set emotikona u cilju promovisanja rodne ravnopravnosti na radnom mestu, crtežima žena inženjera, hemičara, vodoinstalatera i farmera. “Na svim mestima žene postaju vidljivije i uvaženije .. Nije li došlo vreme da se emotikonima pokaže nova realnost koja znači da žene igraju ključnu ulogu u svakom segmentu života i u svakoj profesiji”, poručili su iz Gugla.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari