Istraživanje otkrilo koje reči odbijaju ljude od kupovine 1Foto: ORION PRODUCTION / Shutterstock.com

Ako ste obraćali pažnju na naslove, natpise i tesktove u poslednje vreme, sigurno ste primetili da sve više koristi sintagma „veštačka inteligencija“. Ponekad se čini da se „veštačka inteligencija“ ili skraćeno „AI“ (artificial intelligence) pominje kad se priča o automobilima, mobilnim telefonima, ali i običnim kućnim uređajima.

No, što potrošači zaista misle o tome da je AI tehnologija odjednom svugde? Istraživanje objavljeno u žurnalu „Journal of Hospitality Marketing & Management“ otkrilo je kako sintagma „veštačka inteligencija“ ne stvara pozitivnu sliku o proizvodu ili usluzi.

„Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju“, rekao je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, prenosi Zimo.

Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači s pomenutog univerziteta, sastavili su upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama. Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.

Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.

„Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI-a bila još izraženija za proizvode i usluge ‘visokog rizika’, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati ​​novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod“, objašnjava Čiček.

On je istakao kako su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koje su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni.

Čiček stoga savetuje marketinškim odeljenjima da pažljivo razmisle kako će predstaviti veštačku inteligenciju u opisima svojih proizvoda.

„Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvuek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI“, zaključio je Čiček na kraju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari