Naučnica otkrila koje je sve bakterije našla u avionu (VIDEO) 1Foto: Stor24 / Shutterstock.com

Milioni ljudi lete avionom svake godine, pa je lako zamisliti kako klice i bakterije mogu da se šire u ovom prevoznom sredstvu, zbog čega mnogi putnici sa sobom nose antibakterijske maramice.

Jedna studentkinja na magistraturi odlučila je da se sama uveri u to koliko je unutrašnjost aviona kontaminirana bakterijama, pa je uzela odgovarajuće uzorke za analizu, prenosi Indy 100.

Na svom TikToku (@The_lab_life1) je objavila video ovog procesa.

@the_lab_life1 Much better than expected, all pretty normal flora bacteria 😊😊 #fyp #science #lab #whatwillgrow ♬ Use Somebody – Kings Of Leon

Ona se ukrcala na let, a zatim snimila sebe kako uzima uzorke s naslona za glavu, stočića kod sedišta i brave i kvake kupatila.

Zatim je te uzorke vratila u laboratoriju gde je uradila analizu uz pomoć petrijevih šolja. Video je završila sa rezultatima analize.

Uzorak s naslona za glavu imao je bele mrlje svuda oko sebe i sadržao je sledeće bakterije: M. luteus, Streptococcus sp, N.subflav i M.Smegmatis.

Uzorak s stočića imao je neke sitne tačke zajedno sa svetlijim oblicima oko ivica petrijeve šolje, na kojoj su bile bakterije označene imenom B.subtilis, dok su uzorci sa brave i ručke za kupatilo takođe imali žute i bele mrlje u petrijevoj šolje, za koje se ispostavilo da su u pitanju bakterije M. luteus, Staphilococcus sp. i Streptococcus sp.

Naučnica je na kraju dala svoju presudu i rekla da je situacija mnogo bolja nego što je očikivala i da je u uzorcima pronašla bakterije s kojim se ljudi redovno susreću u svakodnevnom životu.

Video je u međuvremenu postao viralan sa 1,3 miliona pregleda, a mnogi komentatori su se i pored uveravanja autorke da je čistoća u avionima na podnošljivom nivou zakleli da će više pažnje obratiti na higijenu kad se nađu u ovom prevoznom sredstvu.