Nova studija o Marsu pokazuje da se ispod njegove površine krije voda dovoljna da ispuni okean 1Foto: Wikipedia/NASA

Nova istraživanja o Marsu pokazuje da se ispod površine „crvene planete“ nalazi dovoljno vode da napuni ceo jedan okean.

Ova voda za koju se veruje da se nalazi 11 do 20 kilometara ispod Marsove kore najverovatnije je procurila sa površine pre nekoliko milijardi godina kada je Mars imao reke, jezera i verovatno okeane, prema navodima naučnika sa Skrips instituta Univerziteta Kalifornije u San Dijegu.

Prema procenama naučnika podzemna voda bi bila dovoljna da ispuni globalni okean dubine od jednog do dva kilometra. Biće potrebne bušilice i druga oprema da se potvrdi prisustvo vode i da se pronađu potencijalni mikrobski znaci života.

Samo to što voda još uvek možda teče u unutrašnjosti Marsa ne znači da sadrži život. „Umesto toga, naši nalazi znače da postoje okruženja koja bi mogla biti nastanjiva“, navodi se u izveštaju.

Danas objavljeni nalazi su zasnovani na seizmičkim merenjima NASA-inog sletanja Mars InSajta, koji je detektovao više od 1.300 potresa pre nego što je isključen pre dve godine.

Tim naučnika je kombinovao kompjuterske modele sa InSight očitavanjima, uključujući brzinu potresa da bi došli do zaključka da su u pitanju podzemne vode.

Pretpostavlja se da je Mars imao vodu na svojoj površini pre više od tri milijarde godina, a smatra se da je izgubio površinsku vodu kako se njegova atmosfera stanjila, pretvarajući planetu u suvu, prašnjavu površinu. Naučnici teoretišu da je veliki deo ove drevne vode ispario u svemir ili je ostao zakopan ispod.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.