Pomorandže u crvenom džaku su redovan prizor u prodavnicama. A zbog čega je džak baš crven? Boja u ovoj priči igra veliku ulogu, evo kakvu.
Da li ste se ikada zapitali zašto je to tako?
Samo retko je mreža bilo koje druge boje osim crvene. Boja je odabrana namenski, kao i ostale stvari u prodavnici koje pozivaju na kupovinu.
Na mnoge od njih retko obraćamo pažnju i svesni smo ih, ali apsolutno ništa u prodavnicama nije slučajno.
To je pametan trik trgovaca koji prati fenomen koji se zove Munkerova iluzija.
Iluzija koja vas poziva na kupovinu.
Kao što je pomenuto, to je trik koji ubeđuje kupce da kupe i zapravo igra veliku ulogu u odluci da li će se zaista odlučiti za kupovinu. Naime, kada su pomorandže i mandarine u crvenoj mrežici, one deluju narandžastije, sveže i ukusnije.
Ništa drugačije nije ni sa drugim grejpfrutima, mandarinama i limunom. Oni su zato spakovani u zelene mreže, iz potpuno istog razloga.
Ovaj trik prati Mankerovu iluziju; optičku iluziju koje prevari mozak da obradi određenu boju u odnosu na okolnu boju.
U ovom slučaju, crvena ili zelena boja mrežice utiče na to kako percipiramo upakovano voće.
U ovom trenutku, trikovi i iluzije se ne završavaju
Trgovci koriste mnoge trikove i optičke iluzije da ih ubede da kupuju. Sve od pločica do proizvoda i plasmana hrane. Sve je osmišljeno do poslednjeg detalja. Važnu ulogu igra i muzika – psiholozi su otkrili da kupci prilagođavaju korake tempu muzike, zbog čega ostaju duže u radnji. Time je veća mogućnost da kupe više proizvoda i hrane.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.