
Stručnjaci za gume upozoravaju da milioni vozača širom sveta prave istu grešku prilikom zamene pneumatika.
Kada menjate gume, samo jedan par, mnogi ih instinktivno postavljaju na prednju osovinu, verujući da je to logičan izbor jer su prednji točkovi zaduženi za skretanje i najveći deo kočenja.
Međutim, prema mišljenju stručnjaka, novi par guma uvek bi trebalo montirati na zadnju osovinu, dok bi one koje su prethodno bile pozadi trebalo premestiti napred.
Tehnički menadžer kompanije Michelin u Velikoj Britaniji, Brajan Porteus, izjavio je za Auto Express da čak polovina britanskih vozača nije svesna ovog pravila, a ni mnoge vulkanizerske radnje ga ne primenjuju, prenosi Autoklub.
Zašto staviti bolje gume na zadnju osovinu?
Ključni razlog je stabilnost vozila.
Ako se novi pneumatici postave napred, a stare i istrošene ostave pozadi, to može dovesti do proklizavanja zadnjeg dela automobila i gubitka kontrole, naročito na mokroj podlozi.
„Kada je vozilo stabilno, tada vozač može da se fokusira na upravljanje i kočenje,“ objašnjava Porteus.
Ako dođe do proklizavanja prednjeg kraja, vozač može lakše da reaguje i povrati kontrolu nad vozilom. Međutim, ako zadnji deo izgubi prianjanje, zanošenje može postati nekontrolisano i izuzetno opasno, posebno pri većim brzinama.
Važno je naglasiti da ovo pravilo važi bez obzira na to da li vozilo ima prednji, zadnji ili pogon na sva četiri točka. Dakle, sledeći put kada menjate samo dva pneumatika, imajte na umu da ih treba postaviti na zadnje točkove kako biste osigurali veću stabilnost i bezbednost na putu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.