Popularna aplikacija za dopisivanje WhatsApp uvodi nešto što se zove Kanali (Channels) i što bi trebalo da donese novu formu komuniciranja.
U pitanju je funkcionalnost koja je namenjena za komunikaciju „jedan prema mnogima“, koju kompanija naziva načinom za „privatno praćenje onog što vam je bitno“.
Ovi kanali najlakše se mogu objasniti kao varijanta Tviterovih „fidova“, ali bez mogućnosti odgovora, jer WhatsApp smatra da će to biti korisno mnogim agencijama, brendovima i državnim institucijama.
Takođe veruju da će to poslužiti kreatorima kao način da svojim platiocima plasiraju sadržaj po svojoj želji, a najavljuju se i neke mogućnosti monetizacije za blisku budućnost.
Kako ističu iz ove kompanije, privatnost je ključna i zato ne dele informacije o tome ko je administrator stranice i čuva se samo 30 dana istorije dopisivanja pre brisanja.
Administratori mogu da zabrane pravljenje fotografija dopisivanja ili prosleđivanja poruka trećim licima, a razmišljaju i o tome da enkriptuju poruku za neko vreme.
Osim upoređivanja sa Tviterom, mnogi su već videli sličnosti ove najave sa onim što su radili Telegram i Instagram, a to je sve samo deo truda da ova aplikacija postane nešto više od alata za dopisivanje.
Opcija kanala u početku će biti dostupna samo u Kolumbiji i Singaporu određenim organizacijama, a potom će se proširiti na ostatak sveta.
Izvor: The Verge
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.