poslovnoFoto: Shutterstock/fizkes

Ako želite da zaista pokažete da cenite ravnotežu između poslovnog i privatnog života, razmislite o tome da prepravite potpis u mejlu na poslu.

Poslovno i privatno vreme se za mnoge preklopilo, posebno nakon korone. Mnogi su pomerili granicu između vremena kada se radi i vremena kada se ne radi.

Da bi se izborili protiv toga, sve više radnika stavlja potpise u svoje mejlove koji uključuju radno vreme ili obaveštavaju da primalac može da odgovori kad god to njemu odgovara, piše HuffPost.

Na primer, možete u potpisu mejla da stavite napomenu.

„Moja koleginica je napisala u potpisu svog mejla: Moje radno vreme je od 9:00 do 17:00, od ponedeljka do petka. Ako ovo nije vaše radno vreme, nemojte biti pod pritiskom da odgovorite na moje mejlove van vašeg uobičajenog radnog vremena‘.“

Nakon što je videla dobar potpis koji promoviše odvajanje poslovnog i privatnog Erni Jang, osnivačica poslovanja sa virtuelnim asistentima Not Your Average Girl Friday, napravila je svoj. U svom potpisu je napisala:

„Poštujem granice ličnog vremena, brige i odmora. Ako vam ovaj mejl stigne dok radite bilo koju od ovih stvari, molim vas da sačuvate svoje vreme i sačekate da odgovorite kad se vratite na posao ili za računar“.

Drugi, poput slobodnog pisca Meg St-Esprit, unapred obaveštavaju ljude da mogu u određenim periodima da sporo odgovaraju na mejlove.

Nakon što je klijent poslao oštar mejl zbog njenog kasnog odgovora, ova zaposlena majka četvoro dece dodala je odricanje odgovornosti u svoj potpis: „Napomena: Mogu biti sporija u odgovaranju na mejlove tokom juna, jula i avgusta zbog nemogućnosti Amerike da obezbedi pristupačnu cenu za čuvanje dece za zaposlene majke.“

U početku je St-Esprit razmišljala da li je taj deo možda previše, ali onda su ljudi počeli da odgovaraju i govore da im se dopada. Kada je tvitovala o svom potpisu, tvit je postao viralan.

„Dobila sam povratne informacije o mojoj originalnoj verziji, i ove godine sam je promenila“, rekla je St-Esprit, koja uglavnom piše o roditeljstvu.

„Promenila sam ‘majke’ u ‘roditelje’, jer iako krizna situacija sa čuvanjem dece prvenstveno pogađa majke, ona utiče na porodice u celini“, rekla je.

„Takođe sam promenila ‘nemogućnost’ u ‘odbijanje’, jer mislim da oni sada znaju šta treba da urade — ali niko na vlasti to još nije učinio.“

Šta treba da napišete u potpisu na vašem mejlu, da biste zaista razdvojili poslovno i privatno vreme 1
Važno je razdvojiti poslovno i privatno vreme; foto: Shutterstock/fizkes

Da li joj je pomoglo da održi granice u svom poslovnom životu?

„Pa, ljudi i dalje šalju oštre mejlove. Ne mogu da ih promenim“, rekla je. „Ali radim na tome da promenim svoj način razmišljanja da sam uvek dostupna.“

Iako je ovaj trend još u početnoj fazi — stručnjaci sa kojima su novinari HuffPosta razgovarali kažu da je češći u kreativnim industrijama nego u drugim — Keni Dominguez, izvršni direktor i osnivač Bay Equity HR, smatra da bi ovi potpisi mogli biti prekretnica za očuvanje mentalnog zdravlja radnika i održavanje zdravog balansa između posla i privatnog vremena.

„Stavljanje vašeg radnog vremena u potpis mejla postavlja jasna očekivanja odmah. Ljudi znaju kada mogu da očekuju odgovor, što je veoma korisno za planiranje njihovih zadataka“, rekla je.

„Znate kada da kontaktirate nekog, a oni mogu bolje da upravljaju svojim danom, ostajući fokusirani umesto da stalno proveravaju svoj inboks.“

Kada svi budu jasni u vezi s tim, komunikacija ide mnogo bolje, dodala je.

Dženifer Borda, profesorka komunikacija na Univerzitetu Nju Hempšir, koja se bavi istraživanjima ravnoteže između poslovnog i privatnog života i zaposlenih majki, nije iznenađena porastom potpisa koji promovišu dobrostanje.

Za razliku od starijih generacija, Borda smatra da milenijalci i generacija Z tačno znaju da povuku crtu između privatnog i poslovnog.

„Takođe mislim da je prelazak na rad na daljinu i fleksibilniji aranžmani tokom 2020. i 2021. godine stvorio priliku za radnike da razmisle o tome koji uslovi rada odgovaraju njihovim životima“, rekla je Borda.

Shvatajući koliko se „rad“ u „ravnoteži između posla i života“ može saviti, neki ljudi počinju da postavljaju čvršće granice između svog poslovnog i privatnog života, dodala je Borda.

Naravno, dodavanje jedne ili dve rečenice o vašim radnim satima ili kada neko može da očekuje odgovor mnogo je lakše da primenite ako ste slobodni profesionalac, vlasnik malog preduzeća ili samostalno zaposleni.

Kompanije i poslovno i privatno

Ako i vi želite da na mejlu napravite potpis, koji će vam omogućiti da odvojite poslovno i privatno vreme, evo nekoliko saveta.

Prvo proverite kulturu vašeg preduzeća.

Da li deo misije, vizije i vrednosti u priručniku vaše kompanije često naglašava koliko je ravnoteža između poslovnog i privatnog života važna za vaše radno mesto?

Vaš wellness potpis verovatno će biti sasvim u redu.

Kejt Zipaj, asistentkinja profesorka menadžmenta na Mič Danijels School of Business na Univerzitetu Purdue, smatra da je najbolji način da utvrdite da li vaš potpis odgovara kulturi vaše kompanije da pitate kolege i HR.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari