Moderno doba potencira da radnici treba da se trude što više i posvete poslu po svaku cenu ukoliko žele da napreduju, ali često se dešava da to samo dovodi do nezadovoljstva i fizičke i psihičke preopterećenosti.
U takvom okruženju, mnogi uspešni ljudi potenciraju kako oni ustaju rano i kako je to jedini način da motivišu sebe da ostvare sve ciljeve.
Međutim, mnoga istraživanja pokazuju da je važno spavati dovoljno i da smo produktivniji što smo srećniji, što znači da preterivanje uopšte nije preporučljivo.
Stručnjak za produktivnost Dona Mekdžordž kaže da je važno ono vreme tokom koga nismo produktivni i zato preporučuje četiri trika kako da to postignete.
Uvek računajte na 15% neproduktivnog vremena
U proizvodnom procesu, uglavnom se podrazumeva da neka fabrika neće sve vreme funkcionisati na 100% kapaciteta, već se 85% smatra optimalnom brojkom.
To bi isto trebalo da važi i za ljudski mozak, odnosno treba da računate na to da 15% vremena u toku radnog dana prosto ne budete produktivni.
To bi značilo da za jedan 8-časovni radni dan otpada 1,2 sata koji bi se koristili za predah i pauzu između nekoliko segmenata, baš poput menjanja brzine tokom maratonskog trčanja.
Slušajte telo, a ne sat
Kako se dan odvija, obično gubimo strpljenje i koncentraciju, zbog čega je dobro da važnije stvari završimo već ujutru, a još bolje da ih isplaniramo dan pre toga.
Jutro je obično najproduktivnije vreme po ljudskom ritmu i tada se treba posvetiti ozbiljnijim stvarima, a mejlove i ostale manje važne zadatke možete ostaviti i za kasnije.
Ukoliko isplanirate nekoliko obaveza koje treba da završite prvo, probajte da ih prvo rešite, pa tek onda se posvetite mejlovima i drugim delovima posla.
Sastanke ograničite na 25 minuta
Nažalost, poslovni sastanci su ponekad neophodni i ne može ih zameniti jedan grupni mejl, ali vrlo je važno koliko će oni trajati, a u kom trenutku postaju gubljenje vremena.
Sastanci često znaju da traju i do sat vremena, ali pokazalo se da je 25 minuta dovoljno da se prođu sve važne teme i da učesnici ne izgube interesovanje.
Poželjno je da unapred najavite šta će biti tema i da se nje zapravo i držite, jer je to najproduktivnije korišćenje vremena.
Pojednostavite proces
Često slučajno dodajemo stvari na postojeće obaveze kada one nisu rešene, zbog čega samo dodatno opterećujemo i sebe i svoje kolege.
Umesto toga, treba da probamo da pojednostavimo ceo proces, da izbacimo ono što nije ključno, jer bi moglo da nas iznenadi koliko ćemo tako biti efikasniji.
Izvor: Fast Company
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.