Svi koji voze automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem prilikom sipanja goriva na benzinskim pumpama trebalo bi da slede niz sigurnosnih koraka. Prilikom sipanja gase motor, nikako celu radnju ne odrađuju sa zapaljenom cigaretom, a preporučljivo je i ne koristiti mobilni telefon tokom celog postupka.
Međutim, postoji jedna stvar koju je sigurno gotovo svako od nas barem jednom učinio. U želji da natočimo što više goriva, nakon što sigurnosni ventil zaustavi punjenje, ako smo odlučili da punimo „do čepa“, česta je radnja da pokušamo da dolijemo još malo goriva naknadnim dolivanjem, piše Autoklub.
Međutim, sistem koji prekida mlaz goriva neće dozvoliti da se nakon iskakanja dolije još tečnosti u rezervoar. Što znači da se ona manja količina goriva koju pokušavamo da sipamo zapravo detektuje kao višak i odbacuje kroz odvodnu cev.
Može da bude opasno
Vozač, dakle, na kraju plati gorivo koje nije sipao u rezervoar. Osim finansijskih izdataka, ova navika može ozbiljno da našteti vašem automobilu.
Gorivo koje nije završilo u rezervoaru može da prska i prolije se po karoseriji oštećujući boju. S druge strane, prilikom punjenja rezervoara ispuštaju se gasovi koji bi daljim naprezanjem creva mogli da oštete filter s aktivnim ugljenikom koji imaju moderni automobili.
Ovaj filter služi za odvod isparenja koja se nakupljaju tokom točenja goriva, pa bi se u slučaju kvara povećale emisije vozila i rad bi mogao postati nepravilan.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.