Američki gigant PepsiKo otvorio je na zapadu Kine novu „zelenu“ fabriku i planira da u naredne dve godine u toj zemlji izgradi još pet sličnih ekoloških pogona u ukupnoj vrednosti od milijardu dolara.


Za gigantsku kompaniju, kakva je Pepsi, ekološke fabrike su način za ekspanziju na nova lokalna tržišta koja menjaju svoje potrošačke navike, a istovremeno i mogućnost za „naoružavanje“ protiv najvećeg rivala Koka-Kole, prenose svetske agencije.

Analitičari podsećaju da je ova vest usledila nakon saopštenja njihovog glavnog konkurenta, Koka-Kole, da otvara dve nove punionice u Kini. Tržišta poput Kine i Indije su, kako se navodi, veoma važna za obe kompanije jer recesija, kao i promene potrošačkih navika, ograničavaju njihovu prodaju na glavnom tržištu u SAD. PepsiKo već ima 26 fabrika u Kini u kojima, između ostalog, proizvodi napitke inspirisane tradicionalnom kineskom medicinom, objavila je agencija Rojters. Profit kompanije PepsiKo je u četvrtom tromesečju pao za više od 40 odsto, na 719 miliona dolara, zbog jednokratnih troškova i smanjene prodaje bezalkoholnih pića u Severnoj Americi, dok im je ukupni promet porastao za tri procenta, na 12,73 milijarde dolara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari