Ukoliko prodajete polovni auto, sigurno znate da na mnoge stvari treba da obratite pažnju… No, ono što verovatno niste znali jeste da su automobili jedne boje dosta traženiji od ostalih…
Izbor boje automobila je obično jednostavan korak u procesu kupovine. Prilikom izbora novog automobila najčešće birate svoju omiljenu boju, dok pri kupovini polovnih birate neku od dostupnih opcija. Bela nije uvek bila prvi izbor, ali je popularna zbog svoje neutralnosti i niske cene. Na primer, u nekim zemljama EU procenat belih automobila 2001. godine bio je između osam i 10 procenata. Već 2010. porastao je na skoro četvrtinu, a 2020. više od polovine prodatih novih vozila bilo je belo, piše El Pais.
Najtraženija boja za polovni auto
Poslednjih godina, najpopularnije boje među automobilima obično nisu najšarenije. Siva, crno-bela prednjače na skali. Ako kupac nije siguran koju nijansu da odabere, verovatno će se odlučiti za beli automobil. Uprkos svojoj neutralnosti, bela ima prednosti i nedostatke koje treba uzeti u obzir. Vizuelni aspekt je jedan od glavnih razloga za odabir belog vozila, piše Jutarnji.hr.
Neka vozila izgledaju elegantnije u ovoj nijansi, dok druga mogu izgledati jednostavnije. Faktori kao što su točkovi i detalji dizajna mogu uticati na percepciju stila. U slučaju bele, važno je biti oprezan sa kombinacijom branika i drugih spoljašnjih elemenata koji ne odgovaraju boji karoserije. Vrednost preprodaje je još jedna stvar koju treba uzeti u obzir. Iako svetlije boje poput roze ili žute mogu smanjiti potražnju, bela zadržava solidnu vrednost na tržištu polovnih automobila.
Iako neće uvek postojati velika razlika u ceni preprodaje, bela se doživljava kao sigurna i pouzdana opcija za potencijalne kupce. Još jedan razlog za razmatranje belog automobila je njegova cena. U mnogim slučajevima, osnovna bela je uključena bez dodatnih troškova na nove modele, što je čini ekonomičnijom opcijom.
Međutim, nijanse poput biserne, mat ili metalik bele mogu izazvati dodatne troškove. Izbor standardne bele boje može biti dobra opcija za one koji žele da uštede na početnoj kupovini. Prednost belog automobila je što bolje sakriva ogrebotine i nesavršenosti od tamnih varijanti.
Iako lakše pokazuje prljavštinu, posebno zimi, prihvatljiva je opcija ako se održava čistom. Nasuprot tome, crni boja bolje skriva prljavštinu, ali svaka mala ogrebotina je vidljivija, tako da bela nudi odličnu ravnotežu između čistoće i vizuelne istrošenosti.
Konačno, bela je popularan izbor među kompanijama za proizvodnju flotnih vozila zbog svoje neutralnosti i lakoće preprodaje. Iako vam omogućava da se stopite sa gomilom, to je manje istaknuta opcija za one koji žele da se njihov automobil ističe. Sigurno ste primetili da je većina dostavnih vozila bele boje i za to mora da postoji razlog. Oni su skloniji oštećenjima, a bela nudi mešavinu ekonomičnosti, funkcionalnosti i estetike, iako nije uvek najličnija ili impresivnija opcija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.