Filet-O-Fish jedna je od poslednjih stvari na koje pomislite kada je u pitanju restoran brze hrane poznat po svojim pljeskavicama i pomfritu.
Ali postoji valjan razlog zašto Mek Donalds drži sendvič sa ribom na svom meniju.
Da bismo saznali više o istoriji Filet-O-Fisha na meniju popularnog Meka, valja se prisetiti Lu Groena, koji je otvorio svoj lokal u Sinsinatiju. Tako je stupio u kontakt sa Rejem Krokom, koji je pokrenuo Mek Donalds kao moćnu korporaciju, a Krok je pomogao Groenu da otvori sopstvenu franšizu. Groen je otvorio vrata prvog Mekdonaldsa u oblasti Ohaja 1959. godine.
Posao je izgledao obećavajuće, ali za Groena je postojala jedna velika prepreka: za većinu restorana, vikendi, počevši od petka uveče, donose najveću zaradu. Ali 1962. godine, njegov Mek Donalds je bio u oblasti koja je 87 odsto katolička. A većina katolika nije jela meso petkom, sa izuzetkom ribe. Za restoran sa hamburgerima to je značilo da je prodaja zapravo opala.
Groen je morao nekako da privuče mušterije, i primetio je da su neki drugi restorani izgleda provalili tajnu petka u velikom Sinsinatiju – služili su riblji sendvič, pa se Groen zapitao da li bi morski plodovi i riba možda bili njegova spasonosna formula.
On je Kroku predstavio ideju o prženom sendviču od ribe sa tartar sosom. Krok je opet imao svoju ideju: „Hula burger“ bez mesa od ananasa i sira na lepinji. Ali pristao je da stavi oba sendviča na meni jednog petka kako bi video koji se prodaje više. Neka pobedi najbolji sendvič – rekao je on.
Tog petka prodato je oko 350 ribljih sendviča. Krok nije želeo da otkrije koliko je kupaca kupilo Hula burger, ali je priznao da je Groen dobio opkladu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.