Da li se sećate šta su vam o retrovizorima pričali u auto-školi?
Retrovizor je i dalje jako važan tokom vožnje, iako mnogi automobili već imaju kamere i senzore.
Za maksimalnu bezbednost u saobraćaju, oni takođe moraju biti optimalno podešeni; tako da smanjimo slepe uglove i postignemo dosta dobru vidljivost onoga što se dešava iza nas, piše avtomagazin.si.
3 laka koraka za podešavanje retrovizora
1. Kada ste za volanom, nagnite glavu ulevo tako da vam glava skoro dodiruje prozor vozača. Podesite levi retrovizor tako da možete da vidite samo zadnju stranu vašeg automobila.
2. Sada nagnite glavu dalje udesno. Vaša glava treba da bude što bliže centru vozila bez napuštanja sedišta. Odatle, podesite desni bočni retrovizor tako da u ogledalu vidite samo zadnju četvrtinu suvozačeve strane. Opet, uverite se da vidljivi deo vozila zauzima manje od trećine vidnog polja ogledala.
3. Vratite se u normalan položaj na vozačevom sedištu i podesite središnji retrovizor. Podesite ga tako da vidite što je moguće više zadnjeg stakla. Želite da vidite direktno sa zadnjeg dela vozila. Centralni retrovizor bi trebalo da nadoknadi ono što bočni retrovizori ne vide, a ne da nadoknadi loše podešene bočne retrovizore.
Retrovizori bi sada trebalo da pokrivaju prilično široko vidno polje iza vozila. Tako ćete moći da pratite automobile iza sebe i sa strane, a možete ih pratiti i očima dok vam se približavaju.
Ovo će u velikoj meri eliminisati mrtve uglove vašeg automobila, ali ipak morate da se uverite okretanjem glave da biste potvrdili da zaista nema nikoga iza vas.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.