U modernom digitalnom društvu naši podaci se nalaze u desetinama baza podataka, kako državnih, tako i komercijalnih.
Iako pojedine zemlje, kao i Evropska unija imaju nove, veoma stroge zakone o prikupljanju podataka, čini se da je tehnologija uvek za korak ispred.
Startap kompanija Affectiva, koju su pokrenula nekolicina stručnjaka sa MIT-a, ima softver koji može da prepozna osećanja ljudi.
Ova kombinacija mašinskog učenja i kompjuterskog vida može da prepozna veliki broja osećanja ljudi, i na osnovu njih predvidi reakciju. Affectiva kaže da ima najveću bazu lica i osećanja na svetu – u pitanju je baza sa 7.5 miliona ljudi iz 87 zemalja širom sveta.
Ova tehnologija je već zainteresovala mnoge velike kompanije kao što su Mars, Kellogs i CBS.
Istraživanja na temu kompjuterskog vida i analize ljudskog ponašanja se sprovode na još nekoliko velikih univerziteta, a za ovu sferu su zainteresovani i Gugl, i Microsoft koji ima svoje VR i AR projekte kao što je Holo Lens.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.