Američki tehnološki div Amazon prestigao je Epl i Gugl te tako postao najvredniji brend na svetu, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje.
Vrednost branda Amazon porasla je na 315 milijardi dolara, kaže se u izveštaju agencije za istraživanje svetskog tržišta Kantar.
Amazon je tako skočio s trećeg na prvo mesto i zasenio Google, koji je skliznuo s prvog na treće mesto, dok je Apple ostao na drugom mestu.
Amazon, koji je u svojoj garaži 1994. godine osnovao Jeff Bezos, stigao na vrh liste zahvaljujući ključnim akvizicijama, vrhunskim korisničkim uslugama i inovativnom poslovnom modelu, stoji u Kantarovom saopštenju.
„Pametne akvizicije, koje su dovele do novih izvora prihoda, izvrsno pružanje usluga korisnicima i sposobnost da ostane ispred svojih konkurenata nudeći raznolik skup proizvoda i usluga, omogućile su Amazonu da konkurentno ubrzava rast vrednosti brenda“, izjavio je Kantar.
Među prvih deset kompanija ponovo su dominirale američke – Epl s 309,5 milijardi dolara, Gugl s 309 milijardi dolara, te Majkrosoft s 251 milijardom dolara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.