Većina američkih korisnika Fejsbuka ostala je odana toj društvenoj mreži usprkos otkriću da je kompanija za političko savetovanje prikupila informacije o više desetina miliona korisnika bez njihove saglasnosti, pokazuje anketa Rojtersa i Ipsosa.
Kako prenosi Hina, Fejsbuk se našao na udaru regulatornih tela, zagovornika zaštite privatnosti i deoničara nakon skandala s britanskom kompanijom Cambridge Analytica koja je putem aplikacije za kviz, povezane s Fejsbukom, na neprimeren način prikupila gomile ličnih podataka. Anketa, koa je sprovedena između 26. i 30. aprila je pokazala da Fejsbuk zbog skandala nije pretrpeo štetu, osim glavobolje zbog odnosa s javnošću.
Polovina američkih korisnika Fejsbuka je kazala da tu društvenu mrežu koriste u istoj meri kao i pre, dok je četvrtima rekla da sada još više koriste Fejsbuk.
Među odraslima, 64 odsto ispitanika je odgovorilo da Fejsbuk koriste barem jednom dnevno, što je neznatni pad u odnosu na 68 odsto iz slične ankete sprovedene u martu.
Analitičar Majkl Pačter iz kompanije Wedbush Securities smatra da Fejsbuk ima sreću što je britanska firma podatke koristila samo za političko oglašavanje, a ne u zle svrhe.
Hina podseća da je izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg rekao početkom maja da ta kompanija priprema uvođenje nove funkcije za kontrolu privatnosti koja će omogućiti korisnicima da izbrišu istorijat pretraživanja internet stranica, ali da će za tu novinu trebati nekoliko meseci.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.