Dok pripremaju decu za početak nove školske godine, roditelji bi trebalo da budu spremni na to da će oni provoditi više vremena na internetu.
Roditelji mogu zaštititi svoje sinove i ćerke ukoliko znaju šta oni rade kada su na internetu i sa kakvim pretnjama se suočavaju. Rezultati ankete Growing Up Online – Connected Kids, koju je sprovela kompanija Kasperski Lab zajedno sa institutom iconKids&youth, ukazuje na to da se dečaci i devojčice starosti 8-16 godina ponašaju veoma različito kada su na internetu, što znači da su neophodni drugačiji pristupi kako bi se obezbedila njihova sigurnost.
Devojčice vole da koriste pametne telefone, dok dečaci preferiraju kompjutere i konzole za igru. Verovatnije je da će dečaci biti „zavisni“ od kompjuterskih igrica, s obzirom na to da ih češće navode kao svoje svakodnevne onlajn aktivnosti, dok se devojčice češće odlučuju za komunikaciju na društvenim mrežama i instant mesindžerima. Kada je u pitanju način komunikacije, devojčice češće komuniciraju putem poziva i poruka, što ne treba da čudi budući da su veoma naklonjene pametnim telefonima.
Najverovatnije zbog svoje društvenosti, devojčice češće navode članove porodice ili prijatelje kao relevantan izvor informacija, dok se dečaci više oslanjaju na internet. Dečaci, više od devojčica, smatraju da znaju kako da koriste internet i kako da se zaštite dok su onlajn.
Takođe, prema rezultatima istraživanja, dečaci su više „opušteni“ na internetu od devojčica: oni dele lične podatke na društvene mreže i prave se da su stariji nego što zaista jesu. Takođe se trude da zaobiđu roditeljsku kontrolu na svojim uređajima i da od njih sakriju informacije o svojim onlajn aktivnostima. Prema sopstvenom priznanju, dečaci češće od devojčica pristupaju sadržaju koji je neprikladan za decu.
– Istraživanje je pokazalo da bi roditelji dečaka trebalo da obrate pažnju na to šta njihovi sinovi rade kada su onlajn. Potrebno je da koriste opcije za roditeljsku kontrolu koje deca ne mogu zaobići, a sve to sa ciljem da sačuvaju svoje nesmotrene dečake od neželjenih ili opasnih informacija, kao što su, na primer, igre koje nisu namenjene deci. Istovremeno, roditelji devojčica moraju da obrate više pažnje na to sa kim njihove ćerke komuniciraju dok su onlajn. Društvene mreže i mesindžere često koriste osobe sa skrivenim motivima koji žele da pridobiju poverenje dece – upozorava Andrej Močola, direktor sektora za krajnje potrošače u kompaniji Kaspersky Lab.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.