Mladi Japanci su pre okrenuti kupovini najrazličitijih uređaja nego desktop PC računaru, pokazuju najnovija istraživanja. Na spisku želja studenata su pre IPOD uređaji, konzole za igru, a na porodičnim listama digitalna kamera ili televizor sa ravnim ekranom.
Japansko PC tržište se već smanjuje, a analitičari se pitaju da li će Japan postati prva zemlja koja će iskusiti pad u prodaji personalnih računara posle samo 25 godina od kada je ova naprava počela svoj ulaz.

Mladi Japanci su pre okrenuti kupovini najrazličitijih uređaja nego desktop PC računaru, pokazuju najnovija istraživanja. Na spisku želja studenata su pre IPOD uređaji, konzole za igru, a na porodičnim listama digitalna kamera ili televizor sa ravnim ekranom.
Japansko PC tržište se već smanjuje, a analitičari se pitaju da li će Japan postati prva zemlja koja će iskusiti pad u prodaji personalnih računara posle samo 25 godina od kada je ova naprava počela svoj ulaz. Isporuka PC računara pada u poslednjih pet kvartala u Japanu i trend ne pokazuje znaka stagnacije. Tako je u drugom kvartalu 2007. godine broj isporučenih desktop mašina manji za 4,8 a laptopova za 3,1 odsto.
Očigledno je da kupci više nisu impresionirani većim hard-diskovima ili bržim procesorima. Tržište televizora i mobilnih telefona je trenutno interesantnije od PC opreme. Sada svi očekuju da vide da li će se ovaj trend sve više iskazivati i u drugim razvijenim zemljama. S obzirom na to da se sve veći broj pesama daunlouduje direktno na mobilne telefone, da se digitalne kamere direktno povezuju na štampače ili televizore, da se sada i filmovi daunlouduju direktno na TV, sve to pokazuje kako novi uređaji zaobilaze PC. Više od 50 odsto Japanaca šalje mejlove i surfuje internetom preko svojih mobilnih telefona – pokazalo je istraživanje iz 2006. godine. Popularna mreža za druženje Mobagay Town je dizajnirana isključivo za mobilne telefone.
Takođe, sve više ljudi koji imaju desktop računare ne žele još da kupuju nove jer su unapređenja PC tehnologije postala minorna – makar za običnog kupca. Zatim tu postoji još jedan interesantan razlog – iako svi vide Japance kao „radoholičare“ oni posao ne nose kući. Zbog toga im i ne trebaju jake mašine u domovima, a oni će pre da se zabavljaju slušajući muziku na svom mobilnom nego da uključuju PC.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari