Nekoliko milijardi ljudi u svetu redovno koristi razne društvene mreže.
One su postale i svakodnevni glavni izvor informacija za mnoge ljude. Kompanije koje stoje iza ovih mreža su tokom godina razvile i posebne algoritme za predviđanje ponašanja korisnika.
Kako je pokazalo istraživanje naučnika sa Univerziteta Vermont, prosečan korisnik koristi vokabular od oko 5000 reči. Kako većina korisnika ima specifična interesovanja (muzika, film, sport itd.) tokom vremena postaje poprilično lako predvideti kako će korisnik reagovati na određene vesti i postove, pa čak šta će i napisati.
Istraživači su pratili ponašanje više od 14,000 korisnika Twittera koji su za to vreme napisali skoro 3 miliona tvitova. Od tog broja, samo 927 korisnika je pisalo originalne tvitove koji se nisu ponavljali, dok su ostali korisnici uglavnom “ reciklirali “ iste tvitove.
Tako se i došlo do rezultata – 64% korisnika društvenih mreža u svojim postovima i komentarima koristi između 45 i 250 reči. Tako su i računarski algoritmi u mogućnosti da predvide reakciju na vesti, fotografije i ono najbitnije – reklamni sadržaj.
U budućnosti će ovi algoritmi biti još napredniji, te će moći da čak i postavljaju postove u ime korisnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.