Evropa zabeležila najveći rast prodaje pametnih telefona 1Foto: pixabay / USA-Reiseblogger

Najnoviji izveštaj analitičarske kompanije Canalys daje pregled tržišta pametnih telefona i tržišnog udela na istom sa jasnim fokusom na Evropu.

Ukratko – Samsung je i dalje najzastupljeniji brend, i uspeo je da poveća svoj tržišni udeo na Starom Kontinentu. Južnokorejski gigant sada ima 30,4 odsto udela, sa rastom od 26 odsto na godišnjem nivou.

Na drugom mestu je i dalje Huawei, koji je uprkos američkim sankcijama uspeo da proda više uređaja u trećem kvartalu nego u drugom – 11,6 miliona, naspram 8,5 miliona.

, brojke su praktično identične u odnosu na prošlu godinu, tako da nije zabeležen nikakav rast u odnosu na isti period 2018. godine. Imajući u vidu okolnosti, u kompaniji su verovatno zadovoljni time što su uspeli da evropski udeo zadrže na 23,9 odsto, prenosi PC Press.

Treće mesto je rezervisano za američki Apple. Iako je prodao 9,8 miliona telefona, te brojke su manje u odnosu na isti period prošle godine, pa je tako zabeležen pad prodaje od 4 odsto. Dotle je četvrti na listi, kineski Xiaomi, zabeležio najveći procentualni rast na evropskom kontinentu.

Xiaomi je porastao za čak 73 odsto u odnosu na isti period prošle godine, isporučivši čak 5,5 miliona uređaja. Tako je uspeo da pridobije tržišni udeo od 10,5 odsto. Glavni razlog za ovakav uspeh jeste veliko investiranje u ekspanziju u Evropi, koja je bila u velikom fokusu kompanije Xiaomi u proteklih godinu dana.

Na petom mestu je HMD, vlasnik Nokia brenda, sa 0,9 miliona prodatih telefona i udelom od 1,8 odsto. To znači istovremeno da je u odnosu na prethodnu godinu zabeležen oad od 21 odsto.

Evropa je u prilično povoljnom položaju i mnoge kineske kompanije se nadmeću da osvoje poverenje evropskih kupaca.

Takođe, Evropa je važno tržište imajući u vidu da se tu najbolje prodaju telefoni srednje i više kategorije. Kako navode u kompaniji Canalys, u Evropi je još jedna specifičnost – prodaja telefona je praktično izdeljena pola/pola između klasičnih maloprodajnih kanala i telekomunikacionih operatera.

To znači da Evropljani podjednako kupuju telefone u ponudi operatera i samostalno u maloprodajnim objektima, za razliku od drugih tržišta gde se kupovina uglavnom obavlja preko operatera.

Očekuje se da će implementacija 5G tehnologija u narednom periodu dati dodatni podsticaj i omogućiti unapređenje prodaje. Naredne godine se očekuje pristizanje 5G pametnih telefona i u srednju klasu, tako da će biti i cenovno pristupačniji kupcima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari