Kazna koju je Američki FTC izrekao Fejsbuku pre par nedelja, od čak 5 milijardi dolara, dodatno je pružila uvid u funkcionisanje najpopularnije društvene mreže.
Naime, Fejsbuk se složio da plati neverovatnih pet milijardi kazne zbog zloupotrebe podataka korisnika u skandalu sa kompanijom Kembridž Analitika, što je oko polovina mesečnih prihoda kompanije. I ranije se znalo da je godišnji obrt Fejsbuka između 80 i 100 milijardi dolara.
Ali, kako društvena mreža koja je besplatna zarađuje? Naravno – prodajom vaših podataka oglašivačima, marketing agencijama i statističkim kućama. Mnogi marketing eksperti kažu da je nakon pojave društvenih mreža, pre svega Fejsbuka i Instagrama, marketing tržište poraslo skoro deset puta.
Ni drugi rivali – Twitter, YouTube i Snapchat nisu „gadljivi“ na marketing dolare, gde svakako prednjači Guglov YouTube, koji je počeo da prikazuje targetirane reklame pre ili za vreme svakog videa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.