Dva svetska internet giganta, Fejsbuk i Gugl, prema nedavno objavljenim podacima, generišu čak 20 odsto prihoda od oglašavanja na svetskom nivou, za razliku od 2012. godine, kada je njihovo učešće u svetskoj raspodeli prihoda od oglašavanja iznosilo samo 11 odsto.
Prema podacima Zenitove liste 30 svetskih medijskih vlasnika, ove dve kompanije su u periodu 2012. do 2016. godine, od ukupnog rasta u sferi oglašavanja, na svoju stranu privukle čak 64 odsto sredstava.
Kako prenosi MN Njuzleter, kompanija Gugl, pod kontrolom holding koncerna Alfabet, najveći je medijski vlasnik na svetu.
Tokom 2016. godine kompanija je ostvarila 79,4 milijardi dolara prihoda od oglasa, što je skoro tri puta više od drugoplasiranog Fejsbuka sa 26,9 milijardi dolara oglasnih prihoda.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.