Već neko vreme, sve više ljudi potencira to da je Gugl pretraga gora nego što je bila ranije, odnosno da rezultati nisu toliko dobri.
Iz kompanije Gugl naravno kažu da je sve bolje nego ikada i da se konstantno poboljšava, ali jedna studija kaže da je istina suprotna.
Tim istraživača sa Univerziteta u Lajpcigu, Bauhaus univerziteta u Vajmaru i Centra za skalabilnu analizu podataka i veštačku inteligenciju otkrio je da lošiji rezultati dolaze do vrha.
Sve to ima veze sa takozvanim partnerskim marketingom, ondosno monetizacijom sajtova preko recenzije proizvoda i top lista proizvoda.
Takvi tekstovi najčešće u sebi imaju linkove za kupovinu proizvoda na sajtovima kao što su Amazon, BestBy ili Walmart, a svaka kupovina donosi proviziju sajtu sa koga ste došli do proizvoda.
To nije ništa novo u internet svetu, ali to jeste način da pojedini sajtovi izbiju na vrh Gugl pretrage za termine poput „najbolji kišobran“.
A tu u fokus dolazi SEO, odnosno „optimizacija sajta za pretraživače“, strategija za pravljenje sadržaja koji će Gugl kasnie favorizovati i samim tim isticati.
To utiče na rezultate pretrage i postoje razni načini da se dođe na vrh, a ne uključuju baš sve pravljenje kvalitetnog sadržaja.
Istraživanje je obuhvatilo 7.392 pretrage recenzija proizvoda tokom jedne godine na sajtovima Google, Bing i DuckDuckGo, a rezultati pokazuju da se prve pojavljuju optimizovane stranice.
Ovaj i drugi pretraživači tvrde da pokušavaju da promene mehanizme tako da na pretrage ne utiču zloupotrebe koncepta optimizacije, ali ti efekti najčešće budu samo privremeni.
Gugl ipak prednjači u odnosu na druge pretraživače
Ono je činjenica je da je Gugl ipak bolji po pitanju rezultata pretrage u odnosu na dva druga gorepomenuta mehanizma i da se njegovi rezultati jesu popravili tokom trajanja studije.
To ne nudi rešenje velikog problema pogoršavanja tokom prethodnih godina, jer je ipak i broj svakodnevnih pretraga sve veći iz dana u dan.
A i sve više je načina da se zaobiđu ili prevare zvanični mehanizmi, zbog čega ljudi moraju da budu vrlo oprezni kada pretražuju internet.
Ovo istraživanje nije prvo koje je pokazalo da je Gugl sada u lošijem stanju nego što je bio ranije, što se najviše vidi iz broja oglasa koji se pojavljuju prvi u pretragama.
Oni ostaju pri stavu da su oglasi korisni, relevantni i ne ometaju iskustvo korisnika, već im omogućavaju da pronađu ono što su zapravo hteli.
A SEO je posebna tema i boljka čiji efekti će se tek videti u praksi kada budemo počeli da nailazimo na sve više i više nerelevantnih tema, odnosno članaka.
A sve je važno zato što je sam Gugl važan deo svakodnevnog internet iskustva za mnoge ljude, jer retko ko sa njim nema dodir vrlo često.
Izvor: Gizmodo
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.