Nacionalni komitet ICOM Srbija u saradnji sa Regionalnom alijansom ICOM SEE i nacionalnim komitetima ICOM Makedonija i ICOM BiH u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka u Beogradu, od 18-19. oktobra, organizovao je dvodnevni, regionalni seminar na temu digitalne komunikacije u muzejima.
Pored obuke koja je obuhvatila unapređenje vidljivosti muzejskih sajtova, kreiranje digitalnih sadržaja, strateško upravljanje društvenim mrežama, značaj muzejskih aplikacija, predstavljeni su realizovani programi, aplikacije i internet prezentacije muzeja iz Srbije i regiona kao primeri dobre prakse u cilju razmene stečenih znanja i iskustava.
„Iako digitalni, online muzej nije novina, podjednako u svetskim koliko i u regionalnim okvirima, istraživanja pokazuju da muzeji ne koriste sve prednosti digitalne komunikacije, pa samim tim gube korak sa možda najkritičnijom grupom potencijalnih posetilaca – mladom publikom. Poznavanje alata digitalne komunikacije od izuzetne je važnosti u procesu obaveštavanja i animiranja posetilaca koji dolaze iz drugih zemalja, kao svojevrsni posrednik u razvoju kulturnog turizma. Istovremeno, digitalni sadržaji koje muzej može ponuditi od velikog su značaja za najrazličitije profile istraživača, pored nesumnjive činjenice da su idealno sredstvo za stalno održavanje komunikacije sa najširompublikom“, navodi se u saopštenju ICOM Serbija.
Takođe dodaju da iako mnogi svetski muzeji prate najnovije trendove digitalnih tehnologija i razvoj mobilnih aplikacija, te na taj način komuniciraju sa publikom, muzeji nesmeju da zarad digitalnog sveta menjaju svoju misiju i viziju. Muzeji moraju znati svoj pravac i cilj, a digitalne tehnologije služe radi ostvarivanja svojih ciljeva, nikako suprotno.
Učesnici seminara su prvog dana posetili Narodni muzej u Beogradu i jednoglasno zaključili da je neophodno organizovanje sličnih edukativnih seminara i u narednom periodu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.