Izgleda da influenseri u proteklih godinu dana nisu ni razočarali ni oduševili korisnike – odnos prema njima ostao je nepromenjen.
Istraživanje Social Serbia 2020, koje se fokusiralo na navike u online ponašanju stanovnika, pokazalo je da preporukama osoba koje su plaćene da na određenim društvenim mrežama podržavaju neki brend, radnju ili mesto, sa manje ili više sigurnosti veruje trećina ispitanika.
Preporukama ljudi koje prate na društvenim mrežama, a ne poznaju ih lično, veruje samo četiri odsto, uglavnom veruje 33 odsto, uglavnom ne veruje 48 odsto, dok uopšte ne veruje 15 odsto.
Ovo istraživanje je pokazalo i da je vajber ove godine prvi put prestigao SMS po popularnosti, a ka vrhu nastavljaju da se probijaju WhatsApp i Instagram, kao i da korisnici interneta u Srbiji često klikću na reklame, ali ne veruju preterano u njih.
Social Serbia 2020 istraživanje sprovela je po 4. put agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research, a pod pokroviteljstvom kompanije Huawei. Cilj istraživanja je da se upoznaju, implementiraju i isprate navike u online ponašanju stanovnika Srbije.
Ispitivanje je završeno pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji, te rezultati predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika, na koje nije uticalo privremeno povećanje u konzumaciji interneta.
U svrhu istraživanja ispitan je reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, sačinjenog od pripadnika online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.