Instagram trendovi za 2020: Priče i dalje najpopularnije 1Foto: USA-Reiseblogger

Ono što je za modne dizajnere kreiranje novih odevnih komada za sledeću sezonu, to je za marketing stručnjake, medijske konsultante i influensere predviđanje budućih digitalnih trendova.

Svaka godina donosi inovacije u digitalnom svetu koji se transformiše nepojmljivom brzinom.

Kratkotrajni sadržaji poput Instagram i Snapchat storija (priča) biće ubedljivo najpopularniji sadržaji i u 2020. godini, dok će influenser marketing doživeti još veći uspon pokazuju istraživanja Influencer marketing hub-a.

Međutim, koliko ovakva istraživanja i predviđanja zaista znače jednom instagram preduzetniku i da li je za uspeh na društvenim mrežama neophodno pridržavati se istih?

Srpska blogerka i influenserka Branislava Antović Aleksić smatra da jeste neophodno pratiti trendove, ali da oni ne smeju u potpunosti definisati način rada i stil blogera.

„U ovom kao i svakom drugom poslu važno je biti u toku sa svim novostima, ali ne pridržavati ih se slepo. Treba osetiti i impuls publike i ne odustajati od onoga što ste i onoga što je vaš stil“, smatra Antović.

U svetu savremenih tehnologija i multimedijalnih digitalnih sadržaja sve je teže održati pažnju korisnika, posebno kada su u pitanju tekstualni sadržaji.

Međutim, Branislava ističe da, uprkos nedostatku koncentracije i zainteresovanosti korisnika za tekstualne forme izražavanja, doprinos digitalnih medija kulturi i umetnosti ipak ne treba zanemariti.

„Prirodno je da se to dešava s obzirom na količinu informacija kojom smo svakodnevno zatrpani. Sa druge strane smatram da su digitalni mediji mnogo doprineli tome da kultura i umetnost budu prijemčivi  narodu, pre svega zbog načina komunikacije koji je njemu blizak“, kaže Branislava.

U prilog tvrdnjama o popularnosti kratkog i vizuelno-dopadljivog sadržaja ide i analza Social Insider-a prema kojoj je šest storija dnevno optimalan broj, pri čemu popularnost raste ako su u pitanju „priče“ koje sadrže video zapise.

Značaj storija za uspešan instagram profil naglašava i eskpert za instagram preduzetništvo Vera Stevanović, ali dodaje da sami storiji nisu dovoljni.

“Svakako da su storiji atraktivni. Oni su mesto interakcije sa publikom, neformalnije komunikacije, dozvoljavaju više „igranja“ i ukoliko neko ima preko 10 hiljada pratilaca, tu se dešava direktna prodaja i direktno linkovanje na bilo koju web adresu. Ipak, ne bih rekla da su bitniji ili nebitniji od postova, potreban je miks svega toga za dobar i uspešan profil”, kaže Stevanović.

Jedna od najvećih promena koja bi mogla da usledi u 2020. godini jeste ukidanje vidljivosti lajkova na instagramu. Iako je ovaj eksperiment započet još pre dva meseca u velikom broju zemalja, uključujući i Sjedinjene Američke Države, konačna odluka je nepoznata.

Stevanović smatra da će, u slučaju usvajanja ove inovacije, mnoge kompanije promeniti način poslovanja.

“Ova promena znači jedan znatan zaokret u kreiranju sadržaja, koji sada mora da zadovolji i kriterijume iznad estetike i da ponudi druge vrednosti. Promeniće se ciljevi kampanja, jer će se gledati koliko je puta neka objava sačuvana, podeljena, koliko akcija je preduzeto i tome slično”, objašanjava Stevanović.

Osim pomenutih Instagram trendova i ljubitelji filtera sa zečijim i psećim ušima na Instagram storijima, uživaće u njima još više u narednoj godini, jer se takozvanoj uvećanoj realnosti predviđa “svetla budućnost”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari