Čuvena američka dizajnerka Pola Šer, autorka ovogodišnjeg Publikumovog kalendara, prisustvovala je otvaranju svoje izložbe plakata u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, krajem prošle sedmice, kada je pred prepunom salom galerije Artget održala i kraće predavanje o tipografiji.

Čuvena američka dizajnerka Pola Šer, autorka ovogodišnjeg Publikumovog kalendara, prisustvovala je otvaranju svoje izložbe plakata u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, krajem prošle sedmice, kada je pred prepunom salom galerije Artget održala i kraće predavanje o tipografiji. Na izložbi je predstavljeno oko 60 plakata i drugih radova autorke čiji su radovi presudno uticali na vizuelni identitet mnogih svetskih kompanija, projekata i gradova.
Pola Šer je članica Dvorane slavnih američkih Art direktora, a dobitnica je i prestižne Krajsler nagrade za inovacije u dizajnu. Karijeru u grafičkom dizajnu započela je ranih sedamdesetih, kada je radila kao umetnički direktor omota ploča diskografskih kuća Atlantic i CBS Records. Početkom 21. veka dodeljeno joj je najviše profesionalno priznanje, medalja Američkog instituta grafičkih umetnosti. Njeni radovi izlagani su širom sveta, a predstavljena je i u stalnim izložbenim postavkama Muzeja moderne umetnosti u Njujorku, Kongresnoj biblioteci u Vašingtonu, centru Žorž Pompidu u Parizu, između ostalih.
Autorka je grafičkih rešenja za korporativni identitet Citibank, Tiffany & Co, a među njenim klijentima su i Njujork Tajms magazin, Blumberg, Simfonijski orkestar Detroita, njujorška Botanička bašta i drugi.
„Tehnologija se oduvek menjala, otkako sam počela profesionalno da se bavim dizajnom pre 34 godine, stalno se menja“, kaže Pola Šer u razgovoru za Danas. „Tipografija je prvo značila slaganje slova, pa filmovanje, pa smo radili sa fotokopir mašinama, pa sa prvim kompjuterima koji su imali očajan softver. Pa je softver postajao sve bolji, kompjuteri sve manji, danas ga nosim sa sobom a nekada mi je zauzimao veći deo radnog prostora. Tehnologija će se uvek menjati, kad nešto želite da uradite a ono što vam je na raspolaganju nije dovoljno dobro – vreme je za tehnološko unapređenje. Mislim da tehnologija nije važna, bar ne meni, važno je kako ljudsko biće shvata svoj alat. A nove tehnologije su i dalje to – alat. Meni izgleda blesavo kada neko ima mašine koje daleko prevazilaze lične potrebe, i koristi svega tri-četiri od milion različitih opcija.“
Na pitanje šta se u njenom odnosu prema radu promenilo od vremena kada je Makluanova teza „medij je poruka“ zvučala optimistično, do danas kada ona nosi za mnoge zastrašujuće konotacije, Pola Šer uzvraća da ne smatra da je ova teza ni optimistična ni pesimistična.
„Kao i sa novim tehnologijama, i sa medijima je ista stvar. Menjaju se i razvijaju tokom vremena, a ono što nas može zaštititi jeste distanca prema sredstvu kojim se komunicira, što medij u snoovi jeste. Nedavno je Stivi Džobs u Americi predstavio novi telefon, koji je otprilike skup svih medija na jednom mestu. Jaka stvar! Šta je tu tako presudno važno za naše međusobne odnose? Ništa! Osobi vremenom medij može postati preterano bitan, ali onda je vreme za korak unazad“, ističe Pola Šer.
Američka dizajnerka navodi da je tokom decenija rada stekla naviku da se rukovodi interesom za stvarima koje ne poznaje – „na taj način radim i učim“. Upravo je to bio motiv njenog rada na Publikumovom kalendaru, tokom kog se upoznala sa ćiriličnim pismom. Izložba Pole Šer u Salonu Muzeja savremene umetnosti otvorena je do 5. februara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari