Korisnici interneta u Srbiji prilično su zainteresovani za reklamne sadržaje na društvenim mrežama, čak i više nego što se uobičajeno misli.
Istraživanje Social Serbia 2020, koje se fokusiralo na navike u online ponašanju stanovnika, pokazalo je da čak tri četvrtine ispitanika ponekad, često ili uvek odlazi na reklame, a zanimljiv je podatak da među onima koji nikad ne klikću na sponzorisane postove ima više muškaraca nego žena.
Kad se reklama pojavi u njihovom newfeed-u, 57 0dst0 ispitanika kaže da ponekad klikne, 27 odsto nikad, 14 odsto često, a samo dva odsto uvek pogleda o čemu je reč.
Na pitanje da li jasno prepoznaju reklamni u odnosu na ostali sadržaja na mrežama, 61 odsto kaže da jasno pravi razliku, 29 odsto misli da ih razlikuje, dok osam odsto nije sigurno.
Samo dva procenta anketiranih kaže da ne razlikuje reklame zbog čega bi brendovi nedvosmisleno trebalo da se usmere na kreiranje kvalitetnijih i manje tradicionalnih oglasnih rešenja.
Kad je u pitanju poverenje, ispitanici radije daju šansu onim brendovima koji nastupaju sa pametno skrojenim sadržajem.
Reklamama na društvenim mrežama veruje devet odsto ispitanika. Reklama brendova koje poznaje veruje 29 0dst0, dok 37 odsto veruje, ali samo ako su im relevantne i ako se pronalaze u njima. Sa druge strane, reklama na interenetu ne veruje 25 odsto ljudi.
Social Serbia 2020 istraživanje sprovela je po 4. put agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research, a pod pokroviteljstvom kompanije Huawei. Cilj istraživanja je da se upoznaju, implementiraju i isprate navike u online ponašanju stanovnika Srbije.
Ispitivanje je završeno pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji, te rezultati predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika, na koje nije uticalo privremeno povećanje u konzumaciji interneta.
U svrhu istraživanja ispitan je reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, sačinjenog od pripadnika online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.