U poređenju sa 2014. godinom, upotreba internet komunikacionih servisa u Srbiji značajno je porasla. Skoro 85 odsto mlađih korisnika mobilnog interneta (16-35 godina) barem jednom dnevno koristi internet aplikacije za dopisivanje. SMS i pozivi su i dalje u najvećoj upotrebi – najmanje jednom dnevno ih koristi 80 procenata anketiranih, dok 67 odsto i više puta […]
U poređenju sa 2014. godinom, upotreba internet komunikacionih servisa u Srbiji značajno je porasla. Skoro 85 odsto mlađih korisnika mobilnog interneta (16-35 godina) barem jednom dnevno koristi internet aplikacije za dopisivanje. SMS i pozivi su i dalje u najvećoj upotrebi – najmanje jednom dnevno ih koristi 80 procenata anketiranih, dok 67 odsto i više puta u toku dana.
Istraživanje „Digital Frontrunners“ koje je sproveo Telenor, bavi se digitalnim komunikacionim navikama mladih ljudi, uzrasta između 16 i 35 godina, koji su identifikovani kao digitalni predvodnici (Digital Frontrunners). Istraživanjem je obuhvaćeno 7 tržišta širom Evrope i Azije, uključujući Srbiju.
Način na koji ova ciljna grupa koristi internet na svojim mobilnim telefonima za svakodnevnu komunikaciju predstavlja odličan indikator u kom pravcu se razvijaju telekomunikacione usluge.
Rezultati pokazuju da postoji veoma snažan rast kada su u pitanju internet komunikacioni servisi i usluge u odnosu na 2014. godinu. Ova promena vidljiva je kako na našem tako i na globalnom tržištu.
Trenutno, upotreba tradicionalnih servisa kao što su pozivi i SMS je na istom nivou kao i prethodnih godina, ali dnevna upotreba internet aplikacije za dopisivanje je u velikom usponu. Konkretno, u drugom kvartalu 2014. godine, 64 odsto korisnika u Srbiji je koristilo ove digitalne servise, da bi se godinu i po dana kasnije procenat popeo na 85 procenata.
Kada su u pitanju konkretne aplikacije za dopisivanje, udeo korisnika koji koriste Viber, Fejsbuk mesindžer/čet i WhatsApp konstantno raste, dok se upotreba servisa kao što su klasičan e-mejl i Skype smanjuje. Tokom drugog kvartala 2014. godine, 75 odsto ispitanika je svakog dana, makar jednom dnevno koristilo Skype, dok danas to čini 60 procenata ispitanika. E-mejl beleži pad sa 91 na 78 odsto tokom istog vremenskog perioda.
Interesantan je podatak da se, tokom tih 18 meseci, broj direktnih Instagram poruka povećao sa 25 na 29 procenata.
Prema rezultatima istraživanja, naši ispitanici, aktivni korisnici mobilnog interneta i digitalnih usluga očekuju da servisi putem kojih komuniciraju budu brzi i jednostavni za upotrebu na različitim uređajima. Odmah nakon toga, važno im je da digitalni servis omogućava slanje i primanje fotografija i video zapisa.
Mobilne internet komunikacije postaju veoma korišćene i mladi ljudi provode najviše vremena komunicirajući putem aplikacija za slanje poruka. Međutim, i pored toga što ispitanici predstavljaju grupu koja predvodi digitalnu evoluciju, standardni telefonski pozivi kao i SMS smatraju najvažnijim kanalom komunikacije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.