Industrija video igara nalazi se pred možda najvećim izazovom do sada. Na konferenciji kreatora igara održanoj prošle nedelje u San Francisku jedoglasno je konstatovano da ponuda na tržištu ne može da zadovolji ogromnu potražnju. Ovo se posebno odnosi na igrice osmišljene za mobilne telefone i slične nosače, a poseban problem su, kada su mobilni telefoni u pitanju, ističu učesnici konferencije, tehnička ograničenja koja ovi aparati imaju, dok s druge strane, korisnici traže sve zahtevnije igrice.

Industrija video igara nalazi se pred možda najvećim izazovom do sada. Na konferenciji kreatora igara održanoj prošle nedelje u San Francisku jedoglasno je konstatovano da ponuda na tržištu ne može da zadovolji ogromnu potražnju. Ovo se posebno odnosi na igrice osmišljene za mobilne telefone i slične nosače, a poseban problem su, kada su mobilni telefoni u pitanju, ističu učesnici konferencije, tehnička ograničenja koja ovi aparati imaju, dok s druge strane, korisnici traže sve zahtevnije igrice. Kako prenosi BBC, na konferenciji se okupilo oko dvanaest hiljada učesnika.
Dilemu pred kojom se ova ogromna industrija nalazi možda je najbolje sažeo profesor na univerzitetu Južna Kalifornija Majkl Zajda: „Nažalost okruženje u kome mobilni telefoni rade kontrolišu operateri, a svaki operater ima svoje tehničke zahteve koji propisuju kakve tehnologije smeju da se koriste, a kakve ne. Sve ovo me mnogo podseća na početak raširene upotrebe kompjutera. Ako se prisetimo, svaka firma je pravila svoj operativni sistem, pa o međusobnoj kompatibilnosti niko nije ni razmišljao. Sada kao i tada me sve podseća na Vavilonsku kulu. Svako vuče na svoju stranu.“
Na ovakve kritike operateri odgovaraju protivargumentom koji glasi da je nemoguće menjati platforme za igre tolikom brzinom s obzirom na to da svako menjanje platforme povlači nova ispitivanja i ulaganja.
Stvar još više komplikuje i različitost hardvera koji se razlikuje od proizvođača do proizvođača. Ako neko jednu igru igra na dva različita telefona, velika je verovatnoća da će raspored komandi na tastaturi biti potpuno različit, pa svaki telefon ima različiti softver i tako se sve vrti u krug. Prema mišljenju učesnika ovog interesantnog skupa, tek sada svima počinje da bude jasno kako je nužno što pre dogovoriti zajedničke standarde u proizvodnji mobilnih igara kojih će se svi pridržavati. Koliko će ovo usaglašavanje trajati videćemo. Neke kompanije koje prave mobilne igrice se trude da svoje proizvode prilagode različitim telefonima. Tako samo treba poslati SMS na željeni broj i uputstva stižu. Mnogi se slažu da bi u bliskoj budućnosti trebalo napraviti operativni sistem poput LINUX na kome će dobro raditi svi telefoni. Međutim, ovo je za sada, čini se, čista iluzija, budući da svaki proizvođač pokušava korisnike da ubedi u to kako je njegova roba najbolja.
Ali, bez obzira na sve moguće probleme koji su se našli pred industrijom video igara, primetno je, ističu poznavaoci zbivanja, da je među autorima igara preovladala svest kako treba razmenjivati iskustva i dogovarati se, što je pre samo nekoliko godina bilo nezamislivo. Svima je jasno da ova industrija donosi velike profite. Konkurencija jeste bespoštedna, ali treba uspostaviti pravila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari