Hiljade američkih tehno-fanova i drugih entuzijasta koji su i dva, tri dana strpljivo kampovali i čekali u redu pred prodavnicama Applea i AT&T-a diljem SAD-a sada su zadovoljni.
Neke prodavnice ostale su otvorene do ponoći, a da je u redovima bilo i puno preprodavaca svedoči i nuđenje IPHONEA po trostrukoj ceni na ulici i po internet oglasima, još iste večeri.

Hiljade američkih tehno-fanova i drugih entuzijasta koji su i dva, tri dana strpljivo kampovali i čekali u redu pred prodavnicama Applea i AT&T-a diljem SAD-a sada su zadovoljni.
Neke prodavnice ostale su otvorene do ponoći, a da je u redovima bilo i puno preprodavaca svedoči i nuđenje IPHONEA po trostrukoj ceni na ulici i po internet oglasima, još iste večeri.
IPHONE – koji je, uprkos izostanku veće medijske kampanje, iščekivan s više uzbuđenja i spekulacija nego i jedan drugi tehnološki novitet u poslednje vreme, ujedinjuje funkcije mobilnog telefona, IPOD audio i video playera, bežičnog web pretraživača, email servera, fotoaparata, navigatora s Googleovim mapama i druge, sve to u dimenzijima ostalih smart-phonea i uz poznatu Appleovu jednostavnost korišćenja i moderni dizajn.
Uz sve te funkcije, IPHONE ima najveći ekran među smart-phone telefonima – touch-screen od 9 cm – i daleko najveću memoriju – 4GB i 8GB zavisno od modela, ugrađeni Wi-Fi, te bateriju koja izdrži osam sati razgovora, šest sati korišćenja interneta, sedam sati video playbacka i 24 sata audio playbacka.
Cena IPHONEA od 499 dolara za verziju s 4GB memorije i 599 dolara s 8GB znatno je viša od cene vodećih smart-phone modela na američkom tržištu – kao što su BLACKBERRY 8800 (299 dolara), Treo 700p (299) i Samsungov BLACKJACK (199), no Apple predviđa prodaju 10 miliona komada širom sveta do 2008.
Najave da IPHONE treba da postane treći noseći proizvod Apllea, uz IPOD i MAC, pa procene da ga je spremno kupiti 19 miliona Amerikanaca, podigle su akciju firme za 40 posto u posljednjih nekoliko meseci.
Urednici tehnološke rubrike The Wall Street Journala, koji su dve nedelje testirali IPHONE, u različitim situacijama i širom SAD, zaključili su kako je, uprkos nekim slabostima i nedostacima, „IPHONE, sve u svemu, prekrasan i prelomni kompjuter koji stane na dlan“.
IPHONE nema fizičku tastaturu već virtuelnu, ali potpomognuta softverom koji ispravlja greške navodno se lakše savlada od premalih tipki smart-phonea.
Među nedostacima IPHONEA ističu se nepostojanje instant poruka, nemogućnost video snimanja, iako radi odlične fotografije, nedostatak igrica i neki drugi, koje je Apple obećao u budućnosti, pomoću nadogradnje.
Prodaja IPHONEA u SAD počela je uz isključivi odabir AT&T-a kao provajdera, uz mesečne planove u rasponu cene od 60-220 dolara prema minutaži telefoniranja i uz neograničenu upotrebu interneta i emaila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari