Nova verzija uslova, koji će stupiti na snagu 31. marta, napisana je jednostavnijim jezikom, ali će i dalje biti prilično obiman dokument, i to za 2.000 reči duži od sadašnjeg.
To će biti najveće izmene ugovora o opštim uslovima korišćenja od 2012. Proteklih nekoliko godina Gugl je više puta ažurirao svoju politiku i menjao pravila o tome šta jeste a šta nije dozvoljeno na njegovim sajtovima, kako je tehnološka industrija postajala sve češće predmet ispitivanja širom Evrope i SAD.
Gugl, Fejsbuk, Tviter i druge digitalne kompanije dospele su u centar pažnje kada su regulatori i klijenti počeli da ispituju koliko tačno te kompanije znaju o svojim korisnicima i šta rade s tim informacijama.
Fejsbuk je prošle godine izmenio uslove korišćenja svojih usluga kako bi pojasnio kako zarađuje novac od korisničkih podataka.
Gugl je saopštio da nije promenio ništa značajno u dokumentu, nego da je koristio jednostavan jezik da opiše ko može da koristi njegove proizvode i šta se može objaviti onlajn.
„Uopšteno govoreći, dajemo vam dozvolu da koristite naše usluge ako pristanete na ove uslove, koji opisuju kako Gugl biznis funkcioniše i kako zarađujemo novac“, navodi se u dokumentu.
Ažurirana verzija sadrži oko 2.000 reči više, delom zbog toga što su navedene brojne definicije i obuhvaćeni su i Gugl disk (Google Drive) i pretraživač Hrom (Chrome).
Politika privatnosti je odvojena i bila je bitno izmenjena 2018. od kada se u EU primenjuju sveobuhvatni zakoni o zaštiti privatnih podataka.
Kompanija je odvojeno ažurirala i stranu „O Guglu“ da bi objasnila kako zarađuje od prodaje reklama, često koristeći informacije korisnika koje sakuplja.
Gugl je takođe saopštio da će zbog izlaska Velike Britanije iz EU provajdera za britanske korisnike usluga prebaciti iz Irske u SAD. To ipak, tvrdi kompanija, neće uticati na način zaštite ili korišćenja podataka korisnika u Britaniji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.