Nakon što ste izgradili sistem za upečatljiv brend, napravili istraživanje vašeg tržišta, odredili poruke koje želite da plasirate, napravili vizuelni identitet vašeg brenda i isplanirali offline kampanje, vreme je da mapirate vašu digitalnu strategiju, a pravo mesto za početak iste je upavo vaš web sajt.
Neka vam korisnici uvek budu na prvom mestu
Proces izrade web sajta ili redizajna postojećeg može da bude interesantan, ali taj proces u vrlo kratkom roku može postati i jako stresan. Uz više ljudi koji učestvuju u procesu i koji ocenjuju kako bi taj sajt trebalo da izgleda, pri čemu se kod svakog učesnika procesa razlikuje inicijalna lista funkcionalnosti, kao i vrsta sadržaja koji bi taj sajt trebalo da ima, na vama je da izbalansitate između dizajnera, programera i svih ostalih učesnika kako bi se dobio najbolji mogući rezultat. A najbolji mogući rezultat podrazumeva sajt koji prodaje.
Seo optimizacija i funkcionalan sajt – ključ do organske prodaje
Pre svega, da biste imali sajt koji prodaje, veoma je važno da on bude:
- user friendly
- optimizovan
Evo i kako ćete postići ova dva: tako što ćete prilikom svake odluke vezane za izradu sajta prvo postaviti sledeće pitanje: kako će taj sadržaj ili funkcionalnost pomoći krajnjem korisniku da dođe do onoga što mu je potrebno?
Najbolji način da osigurate da svaka odluka koju donesete bude prava jeste da se fokusirate na korisnike vaše veb stranice. Na primer, ako razvijate veb sajt za određeni fakultet, vaši krajnji korisnici nisu samo studenti i budući studenti, već i roditelji, profesori i tako dalje. Pored te publike, takođe imate i interne timove zaposlenih koji će koristiti vašu veb lokaciju da izvrše svoje administrativne i komunikacione zadatke. I njihove potrebe su važne.
Nakon što sastavite spisak vaših internih i eksternih korisnika, odvojite malo vremena da razradite sledeća pitanja:
- Koji stepen poznavanja naše institucije ima navedeni korisnik?
- Koje vrste informacija oni očekuju da pronađu?
- Koje vrste funkcionalnosti će oni očekivati?
- Kako će stupiti u kontakt ako ne pronađu ono što im treba?
- Kako im mogu olakšati korisničko iskustvo ako su korisnici otišli sa sajta i nakon toga se ponovo vrate?
Neki će se odgovori na navedena pitanja preklapati, dok će drugi odgovori zahtevati dodatno istraživanje i promišljanje. Bez obzira na to, u samom startu ćete imati potrebne informacije da biste započeli rad na svom nacrtu sajta i da biste razvili ideju sajta koja zaista zadovoljava potrebe zajednice koju želite da izgradite na mreži.
Zatim, u samom postupku pravljenja sajta je veoma važno da razmišljate i o tome kako će korisnici doći na sajt putem web pretrage. Za organsku posetu koja je ujedno i najznačajnija biće vam potrebna SEO optimizacija. Dobro optimizovan sajt je sajt koji će se pojavljivati u pretrazi sa sve one ključne reči koje su relevantne i koje će vaši korisnici da pretražuju i na taj način da vas rade. Za razliku od drugih kanala za promociju koji imaju efekat samo dok se u njih ulaže novac, optimizacija će raditi za vaš sajt dugoročno. Jednostavno rečeno, optimizacija je korak koji se ne sme preskočiti ukoliko želite ozbiljan sajt koji prodaje.
Odaberite dodatne kanale za digitalnu strategiju
Jednom kada ste izradili funkcionalan web sajt koji prodaje, vreme je da pronađete način kako da privučete potencijalne korisnike vaše usluge ili kupce vaših proizvoda na taj sajt. Za ovo su vam dostupni mnogobrojni kanali koje morate koristiti za promociju, ali je bitno da uz pomoć tih kanala dođete do ciljane publike. I zato, pre nego što uložite i jedan jedini dinar u promociju vašeg sajta, napravite dobro istraživanje i otkrijte koje su to platforme na kojima se nalaze vaši potencijalni korisnici i koji su najefektniji načini da ih dovedete na vaš sajt.
I na kraju, ostaje vam da odlučite da li ćete za svaki od ovih koraka angažovati više pojedinaca ili ćete pronaći profesionalnu agenciju koja nudi sve ove usluge. Ukoliko više naginjete profesionalnoj celovitoj usluzi, marketing agencije mogu da vam pomognu da kroz ceo proces prođete bez muke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.