Izgleda da su konstantni problemi korisnika Fejsbuka najzad izazvali pažnju u najvišim krugovima politike, kao i kod glavnih „igrača“ u Silicijumskoj Dolini.
Uticajna senatorka Elizabet Voren (koja je takođe i potencijalni kandidat za Predsedničku kampanju u SAD 2020 godine), predložila je da se Internet giganti poput Fejsbuka i Amazona pretvore u nekoliko manjih kompanija.
Senatorka je navela da ove kompanije krše više anti – monopolskih zakona (na sličan zaključak je došla i komisija Evropske unije). Fejsbuk je odgovorio senatorki u svom stilu – povukli su njene predizborne oglase sa društvene mreže.
Za to vreme, i neki od najuticajnih ljudi u tehnološkom svetu imaju slične ideje. Milijarder Brajan Ekton, koji je i ko-osnivač popularnog servisa za dopisivanje WhatsApp (koji je sada u vlasništvu Fejsbuka), pozvao je na brisanje naloga na ovoj mreži.
Tokom predavanja na Univerzitetu Stenford, Ekton je naveo da je sve više štetnog sadržaja na društvenim mrežama, te da mreže i ne pokušavaju da taj problem reše, već im je cilj da što duže vremena zadrže korisnike kako bi im servirali oglase.
Ovo nije prvi put da Ekton poziva na brisanje Fejsbuk naloga, dodajući da Fejsbuk mesečno „obrne“ najmanje deset milijardi dolara od oglasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.