Kreativni tim „Biosyntia“ iz Danske pobednik je ovogodišnjeg takmičenja Intel Business Challenge Europe, koje je 25. i 26. septembra u poljskom Sopotu okupilo 24 ekipe iz 15 zemalja, koje su predstavile svoje projekte iz oblasti tehnološkog poslovanja sa ciljem da unaprede svakodnevni život. Za projekat koji ubrzava proizvodnju mikroorganizama i pomaže proizvođačima hemijskih sredstava da pređu na biohemijske metode koje smanjuju ukupne troškove i emisiju CO2, dvojac iz Danske nagrađen je sa 25.000 dolara i prilikom da se na Intel Global Challenge na Univerzitetu Berkli bori za trijumf na svetskom nivou.

Put univerziteta u srcu Silikonske doline će još četiri tima koja su ostvarila zapažene rezultate na severu Poljske. Tako je drugo mesto i 15.000 dolara osvojio tim „Imagga“ iz Bugarske za rešenje koje olakšava i automatizuje obradu slika sa svih uređaja u klaud okruženju. Treće mesto podelili su timovi „Black Silicon Solar“ iz Švedske i „IRSee“ iz Danske. Svojih 5.000 dolara i kartu za Berkli Šveđani su zaslužili projektom koji upotrebom crnog silikona poboljšava rad solarnih ploča, dok Danci inovativnim infracrvenim kamerama višestruko unapređuju sistem nadzora, uz smanjene troškove.

Svog predstavnika među 24 ekipe na završnom evropskom takmičenju imala je i Srbija u timu „ADventure“, koji su činili studenti iz Kragujevca Veljko Dimović i Marko Banković. Iako nisu prošli u samu završnicu, njihov projekat izloga turističkih agencija u kojem se aranžmani biraju pokretom ruke, uz prepoznavanje afiniteta putnika, privukao je veliku pažnju i pobrao brojne pozitivne kritike stručnjaka iz Intela. Kako obojica navode, ideja da se ovakav projekat razvije nastala je pre 10 meseci, kao nastavak ranije međusobne saradnje. Za IBC su čuli preko interneta, prijavili se, prošli prvi krug od 100 timova i stigli u Sopot među 24 najbolja.

– Interaktivan izlog kojim se upravlja pokretom je novo rešenje, jer sada umesto da pogledate dosadne oglase u izlozima možete da utičete na sam oglas, da pokretom ruke odaberete video, fotografije, da saznate nešto više o putovanjima. Ako recimo osoba otvori ponudu za Amsterdam ili Pariz od tri dana, algoritam vidi to i u katalozima koji se otvaraju posle toga nećete dobiti Tajland 20 dana, letovanje ili zimovanje, samo nešto što je relevantno. To sve prati analitički sistem koji vam nudi da odigrate neku igru ili kviz. Ako osvojite nagradu, neophodno je da uđete u agenciju gde vas sačekuje radnik koji je već dobio sve obrađene podatke o vašim afinitetima, i daje vam samo ono što tražite, umesto da vas po običaju zatrpavaju nepotrebnim informacijama – objašnjava Veljko Dimović, student Fakulteta inženjerskih nauka u Kragujevcu.

Prema rečima njegovog sudružnika u timu „ADventure“ Marka Bankovića sa Filološko-umetničkog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu, tehnologija zasnovana na praćenju pokreta omogućava da ga koristi više ljudi istovremeno, biće dostupna turističkim agencijama, ali i bibliotekama, restoranima, kafićima, po ceni oko 5.000 evra, što je u rangu troškova kratkoročnog oglašavanja u medijima.

– Ovo sve deluje kao igra, što je potpuno nov način privlačenja pažnje ljudi koji su navikli da ignorišu reklame, a za čije je objavljivanje neko platio. Ovde vam nudimo što vas zanima, dobiju se samo vama bitne informacije, pa zato ono agencijama „vraća prednost domaćeg terena“. Mi smo u Sopotu predstavili prototip, napravljen prema biznis planu i propozicijama Intel takmičenja, koji nas je i doveo u samu završnicu takmičenja u Evropi. Sada nam treba još oko šest meseci razvoja, kada planiramo da proizvod ponudimo tržištu i da demonstriramo njegovu efikasnost na konkretnom primeru – najavljuje Banković.

Gunter Junger: Pomoć evropskoj ekonomiji

Intel Business Challenge Europe održan je sedmu godinu zaredom kao eliminaciono takmičenje za globalno nadmetanje na Univerzitetu Berkli. Kako ističu iz Intela, to je vrh njihovog društveno odgovornog delovanja, ali i doprinos razvoju evropske i svetske ekonomije.

– Cilj nam je da pomognemo narednim generacijama inovatora da uspeju, jer verujemo da su inovacija u našim genima, da moramo stalno da ih razvijamo. Budućnost evropske ekonomije zasniva se na mozgovima. U Nemačkoj, odakle ja dolazim, to najbolje znamo jer nemamo puno prirodnih izvora i bogatstava. Zato znamo da ulažemo u inovacije, s ciljem da unapredimo poslovni ekosistem u kojem živimo. To ne možemo sami, već sa partnerima, vladama zemalja i EU, ali i mladim ljudima koje na ovaj način okupljamo i pomažemo – istakao je Gunter Junger, direktor korporativnih poslova Intela zadužen za Evropu, Bliski istok i Afriku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari