Kompanija Polar Rose razvila je nov način pretraživanja slika onlajn, koji koristi program prepoznavanja lica za pronalaženje željenih fotografija.
Jan Erik Solem, glavni tehnološki rukovodilac u ovoj kompaniji, objašnjava da u konvencionalnom načinu prepoznavanja, kompjuter samo primećuje raspored piksela.
Kompanija Polar Rose razvila je nov način pretraživanja slika onlajn, koji koristi program prepoznavanja lica za pronalaženje željenih fotografija.
Jan Erik Solem, glavni tehnološki rukovodilac u ovoj kompaniji, objašnjava da u konvencionalnom načinu prepoznavanja, kompjuter samo primećuje raspored piksela. Ukoliko se osoba koju treba identifikovati okrene ili se promeni osvetljenje, kompjuter je neće prepoznati.
Švedska kompanija Malmo rešava taj problem pomoću tehnologije za 3D modelovanje, kojom se mere odstojanja između određenih tačaka na licu, oslanjajući se na mnoštvo prethodnih statističkih analiza slika. Taj program generiše 3D model glave sa fotografije, rastavljajući na sastavne činioce ugao, osvetljenje i druge varijacije između različitih slika. Ovog proleća, nova 3D tehnologija prepoznavanja lica biće dostupna kao ekstenzija za Internet Explorer i Firefox, i kao API koji se može ubaciti na foto sajtove.
Kada se pokrene Polar Rose, pojavljuje se mali logo ruže u uglovima slike dok korisnik louduje veb stranicu sa slikama. Kliktanje na ružu pokreće pretraživanje drugih fotografija iste osobe.
Advokati privatnosti zabrinuti su zbog toga što ovaj način pretraživanja čini široko dostupnim i one slike koje su namenjene najužem krugu prijatelja ili odabranim grupama na netu. Kompanija Polar Rose obećava da u svoj indeks pretraživanja neće ubacivati slike koje se nalaze iza firewall-a, niti će koristiti svoj softver u cvilju nadzora ili u bezbednosne svrhe.
Druge kompanije, kao što su Like.com i Tiltomo, imaju drugačiji pristup: uemsto da prepoznaju lica, njihovi softveri prepoznaju predmete i potrošačku robu, na osnovu oblika, boje i teksture. Potom se te slike pretvaraju u niz brojeva. Njihov „vizuelni potpis“. U takvoj bazi podataka, korisnik može da pretražuje na mreži i pronalazi, to jest identifikuje omiljene predmete svojih bližnjih – časovnike, torbice, dea otkrije njihov poreklo, brend ili proizvođača.
Slične nove načine razvrstavanja slika istražuje i kompanija Kseroks.
Očekuje se da će novi načini pretraživanja fotografija na internetu služiti u najrazličitije svrhe – od identifikovanja traženih potrošačkih predmeta ili uspomena, do antropoloških i drugih istraživanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.