Kompanija Fejsbuk procenjuje da u Velikoj Britaniji može da dopre do 7,8 miliona korisnika od 18 do 24 godine, a podaci britanske Nacionalne službe za statistiku, pokazuju da Britanija ima samo 5,8 miliona ljudi u tom dobu, piše Gardijan.
Gardijan navodi da je slična situacija i na drugim ključnim reklamnim tržištima te kompanije.
Sporne statističke procene ustanovio je američki portal Pivotal koji je saopštio da Fejsbuk u svojim reklamnim potencijalima u SAD računa sa 41 milionom ljudi uzrasta od 18 do 24 godine iako popis iz 2016. ukazuje da u Americi živi samo 31 milion ljudi te starosne dobi.
Gardijan navodi da su statističke nelogičnosti o reklamnim potencijalima Fejsbuka među mladom populacijom uočene i u Australiji, Francuskoj i Irskoj.
Istraživač Brajan Vizer iz Pivotal rekao je da vodeći ljudi reklamnih agencija nisu u dovoljnoj meri upoznati sa spornim podacima.
Sada, kada su otkrivene nelogičnosti, veliki oglašivači bi mogli da traže da treća strana nezavisno proceni veličinu tržišta.
Vizer smatra da sporni statistički podaci neće oterati oglašivače od Fejsbuka, ali da mogu pomoći TV stanicama da opravdaju svoj deo prihoda.
On je zaključio da najnovije statističke procene mogu, ipak, da uspore rast Fejsbuka u prodaji video oglasnog prostora.
Fejsbuk je u saopštenju priznao da njegove procene korisnika nisu u saglasnosti sa podacima sa popisa, ali objašnjava da one nisu za to ni namenjene već da su kreirane da procene koji broj ljudi u određenoj oblasti može da vidi oglas neke firme.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.