Od prvog kompjuterskog miša kreiranog još 1981. godine, Logitech se razvijao u skladu sa brzim razvojem računarske industrije, pratio i postavljao trendove i postao vodeći svetski proizvođač kompjuterskih periferija. Kompanija je prošle godine proslavila 25 godina postojanja i veoma uspešnog poslovanja.

Od prvog kompjuterskog miša kreiranog još 1981. godine, Logitech se razvijao u skladu sa brzim razvojem računarske industrije, pratio i postavljao trendove i postao vodeći svetski proizvođač kompjuterskih periferija. Kompanija je prošle godine proslavila 25 godina postojanja i veoma uspešnog poslovanja. Osim vrhunskih miševa i tastatura po kojima je najpoznatiji, Logitech proizvodi i web kamere, zvučnike, slušalice za PC i mobilne telefone, volane i druge dodatke za igranje na PC-ju i konzolama, univerzalne daljinske upravljače, prezentere, digitalne olovke, dakle sve ono što je potrebno da komunikaciju podigne na viši nivo, olakša posao i pruži korisnicima najbolju zabavu. Za ovih četvrt veka, kompjuteri su postali sastavni deo svakodnevice, a Logitech je postao lider na ovom polju – ne samo zbog vrhunskog kvaliteta po kojem je poznat već i po stalnim inovacijama, kako u smislu novih tehnologija i jednostavnosti korišćenja tako i u pogledu dizajna. Denis Karas, regionalni menadžer prodaje za ovaj region, najzaslužniji je za napredak Ligitecha u Adria regionu.
Da li je tržište kompjuterske opreme u Srbiji adekvatno reagovalo nakon ukidanja PDV-a na tu vrstu robe?
– Smanjenje PDV-a na asemblirane računare doprinelo je oživljavanju tržišta. Primećujemo konstantan porast potražnje za našim proizvodima namenjenim asembliranju, tj. računarima koje firme sklapaju i potom prodaju kompletirane, kao i porast potražnje za bežičnim proizvodima, što upućuje na zaključak da su kupci odlučili da usmere ostvarenu uštedu na kvalitetnija rešenja, kada su u pitanju periferije.
Kako ocenjujete taj potez Vlade Srbije?
– Kao izuzetan napor u pravcu razvoja IT tržišta i informatičke pismenosti u zemlji i kao rešenost da se stvore preduslovi za Srbiju integrisanu u sve evropske i svetske procese u sferama komunikacija, obrazovanja i nauke.
Šta ukidanje PDV-a donosi proizvođačima, šta korisnicima, a šta drzavi?
– Za nas je to mogućnost da ponudimo kvalitetnija rešenja po cenama bližim krajnjim kupcima, a samim tim i veću prisutnost na tržištu. Tradicionalno za Srbiju, naši kupci su već reagovali povećanim zahtevima kako za količinama tako i za kvalitetnijim i naprednijim rešenjima. Siguran sam da će ovaj potez biti zaslužan za daleko brži razvoj IT tržišta u Srbiji, a potom i izuzetno brz priključak Zapadnoj Evropi po svim pitanjima značajnim za jednu modernu državu. Pre svega mislim na porast broja korisnika računara, kompjuterizaciju i modernizaciju administracije, procese odlučivanja, edukaciju, nauku i drugo.
Kakva je Srbija u odnosu na Region u oblasti korišćenja, odnosno kupovine kompjuterske robe?
– Za nas, Srbija je najveće tržište po količini plasiranih proizvoda. Najnoviji trendovi pokazuju i želju kupaca za naprednim rešenjima i promenu u strukturi traženih proizvoda – sve više isporučujemo bežična rešenja i rešenja za notebook računare, što ukazuje na porast ukupne kupovne moći tržišta i nove potrebe krajnjih kupaca, koje su u potpunosti u skladu sa svetskim trendovima.
Koliko se i vaš pristup srpskom tržištu, s obzirom na njegove eventualne specifičnosti, razlikuje u odnosu na ostatak Regiona?
– Logitech na Srbiju gleda kao na tržište s najvećim potencijalom u Regionu. Rukovođeni tom idejom, otvorili smo prošle godine svoju kancelariju u Beogradu. Siguran sam da je i jedan deo pozitivnih promena koje vidimo rezultat rada lokalnog menadžera prodaje, pa ćemo, u želji da svoja rešenja još bolje približimo kupcima u Srbiji, uskoro nastaviti sa širenjem svog tima. Moram priznati da bismo, nakon nekoliko godina rada s partnerima u Srbiji, mogli samo poželeti takav odgovoran i pozitivan odnos i šire u Regionu.
Šta Logitech sprema za svetsko tržište u narednom periodu, a kakvi se noviteti mogu očekivati u Regionu i Srbiji?
– Logitech ulazi u arenu CE (consumer electronic) proizvoda s našim Audio streeming proizvodima, što je poseban izazov za kompaniju koja je svetski lider u proizvodnji i prodaji kompjuterskih periferija. Poseban naglasak stavljamo i na notebook računare, pošto je mobilnost svetski trend, i svojoj bogatoj liniji periferija (miševi, tastature, kamere i drugo) za ove računare sada smo dodali i neke novitete – specifične torbe, hubove i drugo. Naravno, nastavićemo i brz razvoj naših core proizvoda (sve periferije za PC, MP3 playere i igračke konzole). Inače, svi proizvodi koje Logitech predstavi u svetu, u najkraćem roku su dostupni u prodavnicama širom Srbije – u tome nema razlike u odnosu na zapadnoevropska tržišta.
Šta znači za Logitech ulazak u arenu CE proizvoda?
– Logitech je na ovaj način iskoračio iz sfere striktno kompjuterskih uređaja i proširio svoje prisustvo na delove tržišta za širu upotrebu, koji su bliski našoj viziji upotrebe perifernih uređaja. Digitalna rešenja za korišćenje slike, zvuka i podataka sve se više danas prepliću sa upotrebom računara. To nas na neki način obavezuje da ponudimo svoja rešenja i za situacije u kojima će se korisnik naći u godinama pred nama.
Kakvi su odjeci novih atraktivnih proizvoda: MX Air miša i nove Wave tastature? Da li ih već ima u prodaji?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari